پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی

پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی

رضایتمندی زناشویی اسلامی

پرسشنامه رضایتمندی زناشویی اسلامی دارای 50 سوال بوده و هدف آن ارزیابی عوامل دهگانه رضایت زناشویی اسلامی (ارتباط کلامی، پایبندی های مذهبی،‌حل تعارض، مدیریت مالی، روابط جنسی، فعالیت های اوقات فراغت، مسائل شخصیتی، فرزندان و فرزندپروری، نقش زن و مرد، صله ارحام) میباشد.

معرفی پرسشنامه
با توجه به فضای مذهبی جامعه و ضرورت مداخله های مذهبی برای بهبود شرایط خانوادگی، محقق برای ساخت آزمونی درباره ی رضامندی زناشویی بر اساس معیارهای دینی اقدام کرده است.

هدف از تهیه ی این تست ،ارزیابی زمینه های بالقوه مشکل زا و شناسایی زمینه های قوت و پرباری رابطه ی زناشویی در حیطه  مؤلفه های دینی می باشد.

همچنین از این پرسشنامه می توان برای تشخیص زوج هایی استفاده کرد که نیاز به مشاوره و تقویت رابطه ی خود دارند. افزون بر این، می توان سطح رضایتمندی زوجین را با این تست به دست آورد. این پرسشنامه ۵۰ گویه دارد.

روایی و پایایی پرسشنامه

مقصود از روایی پرسشنامه آن است که وسیله مزبور واقعا بتواند ویژگی مورد مطالعه را اندازه بگیرد، نه متغییر دیگری را . محقق از دو روش روایی محتوایی و روایی وابسته به ملاک از نوع همزمان، برای برآورد روایی این آزمون اقدام کرده است.

نتایج نشان می دهد پرسش نامه روایی بالایی دارد. از مسائل مهم در آزمون سازی، اعتبار است. این واژه مفاهیمی مانند ثبات یا هماهنگی، اعتماد پذیری، پیش بینی پذیری، همگونی، حساسیت، دقت، تکرارپذیری و باز پدیدآوری را در بر میگیرد. محقق برای برآورد اعتبار پرسش نامه ی رضامندی زناشویی از طریق دو نیمه سازی و ثبات درونی (آلفای کرونباخ) اقدام کرده است

تعداد سوال: ۵۰
تعداد بعد (عامل): ۱۰
روایی و پایایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری : دارد
مولفه: دارد (سوالات مرتبط مشخص شده است)
مقاله بیس : دارد
فرمت فایل : ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: 14
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 14

فرمت فایل: WORD