پرسشنامه استاندارد رضایت زناشویی هودسن IMS

پرسشنامه استاندارد رضایت زناشویی هودسن IMS

پرسشنامه رضایت زناشویی

پرسشنامه استاندارد تست شاخص رضایت زناشویی هودسن IMS بنا به اظهار ثنایی، علاقه بند و هومن، توسط والتر دابلیو هودسن با هدف اندازه گیری مشکلات رابطه زناشویی طراحی شده است.

این پرسشنامه یک ابزار ۲۵ سؤالی است و برای اندازه گیری میزان، شدت یا دامنه مشکلات زن و شوهر مورد استفاده قرار می گیرد.

این آزمون دارای دو نمره برش است یک نمره (۵+) ۳۰ که نمرات بیش از ۳۰ دال بر مشکلات بالینی قابل ملاحظه است. دومین نمره برش ۷۰ است که نمرات بالاتر از ان همیشه حاکی از استرس شدید مراجع است. (همان منبع).

شاخص رضایت زناشویی توسط والتر و هودسن در سال 1992 تهیه شد که جزء مجموعه مقیاس های والمیر است که همه آنها به یک شکل اجرا و نمره گذاری می شوند.

پرسشنامه شاخص رضایت زناشویی هودسن

روش نمره گذاری آزمون تست رضایت زناشویی

نمره گذاری این آزمون ابتدا با معکوس نمودن و جمع کردن نمرات سؤال های 1، 3، 5،‌8، 9، 11، 13، 16، 19، 20، 21، 23 محاسبه می شود. سپس این نمرات با نمرات بقیه سؤال ها جمع می شود شماره سؤالات پاسخ داده نشده از جمع نمرات کسر می شود رقم حاصل در 100 ضرب می شود و بر 6 برابر سؤالات پاسخ داده شده تقسیم می شود رقم به دست آمده بین صفر تا 100 است.

مقیاس رضایت زناشویی هودسن

مقیاس رضایت زناشویی هودسن

روایی و پایایی پرسشنامه هودسن

پایایی این شاخص طبق گزارش سازنده اصلی ۹۶% است و در پژوهش حسینیان و همکاران (1386) نیز آلفای کرونباخ این پرسشنامه 97% به دست آمد. روایی محتوایی پرسشنامه نیز توسط چندتن از استادان مشاوره دانشگاه مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

تست رضایت زناشویی هودسن

تست رضایت زناشویی هودسن

مشخصات پرسشنامه رضایت زناشویی هودسن

روایی و پایایی : دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی )
فرمت فایل : ورد آفیس WORD
نسخه پی دی اف PDF : دارد
تعداد صفحات: 8
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD