پاورپوینت روشهای اجرای پروژه

پاورپوینت روشهای اجرای پروژه

روشهای اجرای پروژه Project Delivery System تاکید بر اجرای قراردادهای EPC

امروزه در دنیا تحولات بزرگی در نحوه انجام پروژه ها و طرح ها در حال وقوع است . به عنوان نمونه طبق آمار موسسه طرح و ساخت آمریکا ) DBIA) نسبت پروژه های طرح و ساخت درسالهای ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۰ از ۵ درصد به ۳۵ درصد رسیده است . طبق برآوردهای انجام شده، با انتخاب روش مناسب برای انجام پروژه، می توان هزینه های پروژه را به طور متوسط ۵ درصد و مدت اجرای آن را به میزان قابل توجه ای ( در بعضی موارد تا حدود ۳۳ درصد ) کاهش داد انتخاب روش انجام پروژه یکی از تصمیم گیری های استراتژیک پروژه است که در پایان مرحله مطالعات توجیهی و هم زمان یا پس از تصمیم گیری در مورد روش تامین مالی پروژه صورت می گیرد.

روش اجرای پروژه
اصطلاحی عمومی است که فرایندهای جامع طراحی و ساخت ، شامل تمامی روش ها ، فعالیت ها ، توالی عملیات ، روابط قراردادی تعهدات ، روابط فیمابین و شکل های مختلف را تشریح می نماید که همگی آنها در جهت تکمیل موفقیت آمیز طراحی و ساخت پروژه ها بکار می روند.
روش اجرای پروژه = نحوه ترکیب و سازماندهی خدمات طراحی ، تدارک کالا (مواد و تجهیزات ) و ساخت (ساختمان و نصب تجهیزات ) + بهره برداری و نگهداری تاسیسات (تسهیلات ) پروژه است که به وسیله کارفرما یا با بکارگیری نهاد دیگر انجام می شود .

بنابراین روش انجام پروژه مشتمل بر حوزه های (فازهای ) زیر است :

  1. طراحی Engineering
  2. تدارک Procurement
  3. ساخت Construction
  4. بهره برداری Commissioning
  5. نگهداری  Maintenance

در چرخه عمر پروژه علاوه بر حوزه های فوق حوزه های مطالعات پیدایش ، مطالعات توجیهی ، مدیریت و تامین مالی وجود دارد .

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 97

فرمت فایل: پاورپوینت