طرح توجیهی روغن کشی از دانه های روغنی کلزا

طرح توجیهی روغن کشی از دانه های روغنی کلزا

موضوع طرح کسب و کار : دانه های روغنی کلزا

طرح توجیهی روغن کشی
– معرفی محصول
– ابزار و مواد مورد نیاز
– ابعاد اقتصادی طرح
– محتسبات هزینه ها و جداول

معرفی محصول
محصول تولیدی طرح توجیهی روغن کشی تولید روغن از گیاه کلزا می باشد و بطور کلی تولید روغن نباتی خام از دانه های روغنی. روغن های نباتی از گیاهان و یا دانه های روغنی استحصال می گردد. عموما روغن های نباتی از دانه های روغنی گیاهی مانند کلزا ، آفتاب گردان ، سویا ، کنجد و… به دست می آید. در این طرح توجیهی و گزارش امکان سنجی روغن نباتی خام کلزا به عنوان محصول تیپ در نظر گرفته شده که از دانه روغنی کلزا استخراج شده و کنجاله کلزا نیز در کنار آن تولید می‌شود.

روش تولید
برای تولید روغن و روغن کشی از دانه های روغنی پر روغن از روش پرس و استخراج توسط حلال استفاده می شود این روش استخراج یعنی استخراج با استفاده از حلال بر این اصل استوار است که روغن تا زمانی که حلالیت حلال به حد اشباع نرسد در آن حل می شود و از بین روزنه های دانه روغنی خارج می گردد. حلال مورد استفاده در این فرایند هگزان می باشد. میزان مصرف حلال هگزان حدود ۲٫۶ کیلوگرم به ازای هر تن دانه روغنی کلزا می باشد.

ماشین آلات
ماشین آلات و تجهیزات طرح توجیهی روغن کشی از دانه های روغنی (دانه کلزا) به روش استخراج توسط حلال و پرس دیده شده است که از شرکت های هندی و چینی قابل تهیه می باشد. قابل ذکر است زمین مورد نیاز در نظر گرفته برای این طرح توجیهی معادل ۲ هکتار می باشد.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 51

فرمت فایل: PDF