پاورپوینت سد قوسی وزنی کارون

پاورپوینت سد قوسی وزنی کارون

سد قوسی وزنی کارون
بخشی از مقاله و پاورپوینت
کلیات
سد قوسی وزنی کارون ۴ و نیروگاه آن بر روی رودخانه کارون در استان چهارمحال بختیاری در فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتر جنوب غرب شهرکرد، بالادست تلاقی دو رودخانه کارون و منج واقع شده است. هدف از احداث این طرح تولید انرژی برقابی و کنترل جریانات سطحی بالادست است.

مشخصات سد
سد بتنی قوسی وزنی کارون ۴ با ارتفاع ۲۲۲ متر از پی بلندترین سد ایران است. طول تاج سد ۵/۵۷۴ متر و ضخامت آن در تاج و پی به ترتیب ۷ متر و ۱۱۸ متر می باشد. رویه بالادست سد قائم و شیب رویه پائین دست آن ۱ قائم به ۴/۰ افقی است. حجم کل بتن مصرفی سد ۴۰/۲ میلیون متر مکعب است.

زمین شناسی
ساختگاه سد کارون ۴ بر روی یال جنوب غربی تاقدیس کوه سفید قرار دارد. سنگ بستر از سازند آسماری تشکیل شده که به دو بخش پایینی و بالایی تقسیم گردیده است. بر مبنای نتایج حاصل از گمانه های اکتشافی وجه غالب سنگ (۸۴%) دارای کیفیت متوسط تا خوب بوده و شاخص کیفی آن (R.Q.D) از ۶۶ تا ۸۴ درصد متغیر می باشد. با وجود سازند مارنی پابده نفوذپذیر کم در بالادست، ساختگاه سد شرایط مطلوبی را از نظر آب بندی ایجاد نموده است که می توان آب را با زاویه ۲۵ درجه به طرف بالا دست به این سازند دوخت.

مشخصات سازه های جنبی
سد کارون ۴ دارای سازه های جنبی به شرح زیر است:
الف. تونل های انحراف: دو رشته تونل انحراف با قطر داخلی ۵/۹ متر و طول های ۶۱۵ متر و ۶۳۵ متر در دو تراز مختلف در جناح سمت راست طراحی شده است.تونل تراز بالاتر در حدود ۹ ماه سال (فصول خشک) به عنوان جاده دسترسی قابل استفاده می باشد. ارتفاع فراز بند و نشیب بند سیستم انحراف به ترتیب ۴۵ متر و ۱۵ متر میباشد.

فهرست مطالب :
کلیات
مشخصات سد
زمین شناسی
سازه های جنبی سد
معرفی دومین سد مرتفع بتنی قوسی در ایالات متحده امریکا

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 18

فرمت فایل: پاورپوینت