پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان

پاورپوینت سلامتی و ایمنی کارکنان

سلامتی و ایمنی کارکنان

بخشی از فایل پاورپوینت
اهمیت موضوع بهداشت و ایمنی کارکنان
یکی از علت های شناخته شده بالا رفتن آمار حوادث ، ماهیت بسیار نا امن محیط کار است. در آمریکا سالانه ۱۳/۲ میلیون نفر دجار حادثه (نه منجر به مرگ) می شوند.

خلاصه ای از قانون ایمنی کار

کنگره آمریکا در سال ۱۹۷۰ قانون تامین بهداشت و ایمنی کار  را به تصویب رسانید تا ” به زنان و مردان مشغول به کار در سراسر کشور اطمینان بدهد که در شرایط کاری ایمن و سالم کار می کنند و منابع ملی را حفظ می نماییم“
کارفرمایان زیر مشمول این قانون نمی شوند: کسانی که خود اشتغالی دارند، مزارعی که در آنها افراد درجه اول خانواده کشاورز مشغول به کار هستند و برخی از کارگاه ها که مورد حمایت سایر قوانین دولت مرکزی آمریکا قرار دارند.

در اجرای این قانون سازمان بهداشت و ایمنی کار در وزارت کار آمریکا به وجود آمد. هدف اصلی سازمان بهداشت و ایمنی شغلی این است که بر اجرای این قانون نظارت کند و برای تامین بهداشت و ایمنی کارکنان معیار هایی را ارائه نماید که تقریبأ برای همه کارکنان در ایالات متحده آمریکا ، کاربرد داشته باشد.این معیار ها بوسیله وزارت کار آمریکا اعمال می شود.

معیارهای سازمان بهداشت و ایمنی کار

بر اساس یک معیار عمومی هر کارفرما“باید برای هر کارگر یا کارمند محل کاری را در نظر بگیرد که عاری از خطرهای شناخته شده باشد .
سازمان بهداشت و ایمنی کار برای انجام دادن این ماموریت باید معیار هایی ارایه کند که از نظر قانونی قابل اعمال باشند. این معیارها در ۵ جلد منتشر می شوند و در بر گیرنده معیار های صنعت ، معیار های ساختمان سازی ، معیار های مربوط به امور دریایی ، سایر مقررات و رویه ها و نیز دستور العمل هایی برای کار در کارگاه های مختلف است. این معیار ها بسیار کامل هستند.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 21

فرمت فایل: پاورپوینت