مقیاس سنجش ادراک خویشتن (SMSP)

مقیاس سنجش ادراک خویشتن (SMSP)

پرسشنامه مقیاس سنجش ادراک خویشتن (SMSP)

به همراه تحلیل و راهنمای پرسشنامه
مقدمه
ای. ال . شوستروم در ۱۹۶۲ پرسشنامه تعیین موقعیت شخص را تهیه کرد ( خدمات آزمون آموزشی و صنعتی سان دیگو، آمریکا ) که دارای ۱۵۰ سئوال و ۱۰ مقیاس فرعی است . ترکیب دو مقیاس یعنی حرمت نفس (۲) و خویشتن پذیری (۳) با ۴۰ سئوال ادراک خویشتن را اندازه می گیرد.
مقیاسهای اندازه گیری حرمت نفس و خویشتن پذیری از پرسشنامه Pio (4) استخراج شده اند. وقتی این دو مقیاس با هم ترکیب شوند ادراک خویشتن را اندازه گیری می کنند.

حرمت نفس ( Sr )

حرمت نفس تایید خود به دلیل لیاقت یا قوت است. شامل ۱۶ سئوال است ودر هر سئوال دو انتخاب داده شده، که یکی از آنها باید انتخاب شود.

همچنین ببینید
پرسشنامه خویشتن داری جنسی پسران

مقیاس خویشتن پذیری ( Sa )

این مقیاس تایید یا پذیرش خود را با وجود ضعف ها یا کاستی های اندازه می گیرد. دارای ۲۶ سئوال است. پاسخگو باید یکی از دو انتخاب را علامت بزند.
نمره بالا در مقیاس خویشتن پذیری پذیرش ضعف ها یا کاستی ها را نشان می دهد. نمره پائین نشان دهنده ناتوانی در پذیرش ضعف های خود است. نیل به خویشتن پذیری مشکل ترازنیل به حرمت نفس است.

ادراک خویشتن

تفسیر همزمان مقیاس های خویشتن پذیری و حرمت نفس را می توان انعکاسی از قلمرو عمومی ادراک خویشتن ( Sp ) دانست.
سئوالات پرسشنامه تعیین موقعیت شخص به صورت مثبت ومنفی بیان شده اند. بسیاری از محققان فرض می کنند که خواننده،” متضاد” معنی سئوال مورد نظررا می داند که به طور ضمنی در سئوال مطرح گردیده است ولی بسیاری اوقات یک کلمه دارای چندین معنای معادل است، که بستگی به موقعیت خاص کاربرد آن کلمه دارد.

مشخصات پرسشنامه

تعداد گویه ها : ۴۰
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
تعداد مولفه : ۲ ( مقیاس خویشتن پذیری ( Sa ) / ادراک خویشتن )
نوع فایل : ورد آفیس word
تعداد صفحات : ۱۴
منبع : دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 14

فرمت فایل: WORD