پرسشنامه سنجش شایسته گزینی مدیران

پرسشنامه سنجش شایسته گزینی مدیران

پرسشنامه استاندارد سنجش شایستگی و شایسته گزینی مدیران

پرسشنامه آماده مدیریت در مورد سنجش شایسته گزینی مدیران

توضیحات پرسشنامه استاندارد
این پرسشنامه حاوی ۸۱ سوال می باشد که ابعاد زیر را مورد سنجش قرار می دهد:

مهارتهای رفتاری و فکری: ۱ تا ۳۰
دانش و معلومات حرفه ای: ۳۱ تا ۳۸
بینش و نگرش: ۳۹ تا ۴۹
اعتبار: ۵۰ تا ۵۵
ویژگیهای شخصیتی: 56 تا 81

ارزیابی شایستگی و شایسته گزینی مدیران

معیارهای انتخاب و انتصاب مدیران با رویکرد شایسته گزینی

یکی از دوگانگی هایی که بسیاری از سازمان ها چه در بخش خصوصی و چه دولتی با آن مواجهند. در زمان انتخاب و انتصاب مدیران رخ نمایی می کند. اینکه بهتر است مدیران ارشد و میانی از بدنه سیستم موجود انتخاب یا از خارج از سازمان دعوت به کار شوند ؟ ادبیات مدیریت تلاش کرده با رویکردی اقتضایی به این پرسش پاسخ دهد.

مثلا اینکه اگر می خواهیم فرهنگ موجود سازمان حفظ شود، رویه ها و برنامه های موجود ادامه یابد. در سازمان به قدر کفایت نیروهای شایسته و زبده برای مدیریت پرورش یافته اند و… بهتر است انتخاب مدیران در قالب ارتقا و از درون سازمان صورت گیرد.

در نقطه مقابل اگر به دنبال تزریق خون جدید و اندیشه جدید و انرژی جدید به سازمان هستیم. تمایلی به تداوم روندهای قبلی نداریم و در کل نگرش تحولی را به سازمان دنبال می کنیم. باید به دنبال مدیران شایسته ای از خارج از بدنه سازمان باشیم. ولی هر یک از این دو روش در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز خواهد داشت.

در سازمانی که جذب مدیران از بیرون در اولویت است. نیروهای داخلی انگیزه چندانی برای فعالیت ندارند به ویژه استعدادهای سازمان به محض آنکه فرصتی در جای دیگری به دست آورند. سازمان را ترک خواهند کرد. این به تدریج منجر به خالی شدن سازمان از نیروهای زبده و مستعد و رسوب نیروهای متوسط و ضعیف می شود.

سوی دیگر ماجرا هم این است که اگر سازمان فاقد کارکنان شایسته برای تصدی پست های مدیریتی باشد. و در عین حال بر ارتقای درون سازمانی تاکید ورزد. نتیجه ای جز افت عملکرد سازمان و ایجاد توقع برای نیروهای متوسط و ضعیف و عموما با سوابق کاری بالا نخواهد داشت.

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD