پاورپوینت شخصیت و اندیشه های انقلابی امام خمینی

پاورپوینت شخصیت و اندیشه های انقلابی امام خمینی

شخصیت و اندیشه های انقلابی امام خمینی
زندگی و اندیشه سیاسی امام خمینی
از آن جا که رهبری امام خمینی مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب داشته، به شکل تفضیلی به زندگی و زمانه، اندیشه سیاسی و رهبری سیاسی حضرت امام می پردازیم .

زندگی و زمانه امام خمینی (قدس سره)
سید روح الله خمینی در اول مهر ۱۲۸۱ ش. (بیستم جمادی الثانی ۱۳۲۰/ ۲۴ سپتامبر۱۹۰۲) در شهر خمین و در خانواده اهل فضیلت وعلم ، زاده شد . این خاندان به میر حامد حسین- صاحب کتاب معروف «عبقات الانوار» – نسبت می برند. پدر بزرگ امام ، آقا سید احمد به دعوت مردم خمین در این شهر سکنی گزید و تا هنگام در گذشت، مرجع وملجا مردم آن دیار بود .

پس از او فرزندش آقا سید مصطفی نیز چون پدر، علاوه بر رفع حوائج شرعی، به یاری بی پناهان و درمندان می پرداخت و همین امر، خشم و کینه خوانین محلی را بر ضد او بر می انگیخت؛ تا آنکه او را در ذیقعده ۱۳۲۰ ق. در حالی که تنها پنج ماه از عمر امام می گذشت ، به شهادت رساندند.
مادر امام (خانم هاجر) دختر مرحوم آقا میرزا احمد مجتهد خوانساری بود که پس از شهادت همسرش ، به یاری صاحبه خانم (عمه امام) به سرپرستی و تربیت وی اهتمام ورزید. تا آنکه هر دو بر اثر شیوع بیماری در فاصله ای اندک در گذشتند. دراین هنگام امام پانزده سال داشت.

فهرست مطالب
زندگی و اندیشه سیاسی امام خمینی
زندگی و زمانه امام خمینی
اندیشه سیاسی امام خمینی
امام و رهبری سیاسی
شیوه ها واستراتژی های مبارزه سیاسی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 65

فرمت فایل: پاورپوینت