نوجویی شناختی و احساسی ونکاترامان و پرایس
معرفی پرسشنامه
پرسشنامه نوجویی شناختی و احساسی توسط Venkatraman و Price در سال ۱۹۹۰ ساخته شده است که از ۱۶ گویه و ۲ خرده مقیاس نوجویی شناختی (۸ سوال) و نوجویی احساسی (۸ سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش میزان نوجویی شناختی و احساسی در وجود فرد بکار می رود.
نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۵ نقطه ای می باشد که برای گزینه های «بسیار کم»، «کم»، «متوسط»، «زیاد» و «بسیار زیاد» به ترتیب امتیازات ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ در نظر گرفته می شود.
روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد.معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (۰) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (۱+) به معنای پایائی کامل قرار می گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می شود.
مقصود از روایی یک آزمون یا پرسشنامه، آن خصیصه یا ویژگی ابزار گرد اوری اطلاعات است که مقولاتی را که برای آنها در نظر گرفته شده است تعیین کند.این پرسشنامه ترجمه شده از روی یک ابزار به زبان انگلیسی است که تا کنون در ایران اجرا نشده است و نیازمند اعتباریابی (سنجش روایی و پایایی است).اما venkatraman روایی این پرسشنامه را مطلوب گزارش کرده و پایایی آن را طبق آلفای کرونباخ مطلوب ذکر کرده است.
تعداد سوال: ۱۶
تعداد بعد: ۲
روایی و پایایی : دارد (خارجی )
تفسیر و نمره گذاری: دارد
مولفه : دارد
نوع فایل : ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۴
منبع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است