پرسشنامه علاقه به مادیات

پرسشنامه علاقه به مادیات

دانلود پرسشنامه استاندارد علاقه به مادیات

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه علاقه به مادیات شامل ۸ گویه می باشد و با هدف بررسی و ارزیابی علاقه افراد به مادیات تهیه و تنظیم شده است.این پرسشنامه دارای ۳ مولفه ریسک ، وسواس و مال اندوزی را دربر میگیرد .
در واقع پولداری به این معنی نیست که راه کنترل ان را می دانید- برای نمونه بعضی از متمولـترین افراد به خاطر طلا خود را پست و زبون میـکنند- سؤال اصلی این است که زندگی شما تا چه اندازه در ارتباط با پول تحت تأثیر قرار می­گیرد. فردی که با لئامت خرج می کند به همان اندازه برده پول است که فردی ولخرجی می کند و در نهایت نیز با پیامد آن روبرو می­شود. در این آزمون سه بعد از بندگی مادی مورد بررسی قرار می­گیرد و به خاطر عمومیت دادن می­توان آن ها را بعد ریسک، وسواس و مال اندوزی نامید.عامل ریسک معرف یک نگرش شوالیه­ای نسبت به پول است،‌ ذهنیتی که به نظر می رسد از یک طرف پول را هیچ می انگارد و از طرف دیگر به طور دائم در این فکر است که با پول چه کارها که می توانست انجام دهد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه  ذکر شده است.

روایی و پایایی: دارد (خارجی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
تعداد صفحات: ۱۸
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 18

فرمت فایل: WORD