تحقیق در مورد فروشندگی طلا و جواهر

تحقیق در مورد فروشندگی طلا و جواهر

فروشندگی طلا و جواهر

تعریف فروشنده طلا و جواهر
فرشنده طلا و جواهر کسی است که بتواند از عهده تهیه محلولها و مخلوطها شیمیایی مورد نیاز برای عیار سنجی فلزات قیمتی و انجام معاملات و محاسبات لازم برای فلزات و سنگهای قیمتی (جهت تبدیل عیارهای مختلف) بر آید.

توانایی تشخیص عوامل زیان آور محیط کار

توانایی تشخیص عوامل زیان آور بستگی به مهارت و تجربه هر فروشنده طلا و جواهر دارد به این معنا که در هنگام کار و یا نگهداری اسیدها و مواد شیمیایی تشخیص دهد که این مواد چطور و کجا و به چه نحوی نگهداری شود.

عوامل زیان به سه دسته تقسیم می شود

  1. عوامل زیان آور که چندان خطر ساز نیستند و دارای اهمیت کمی می باشند .
  2. عوامل زیان آور فیزیولوژیکی محیط کار مثل ضعیف شدن چشم یا تنگی نفس که در اثر کار با اسیدها و محلوهای شیمیایی در هنگام عیار سنجی فلزات بوجود می آید
  3. آشنایی با عوامل زیان آور شیمیایی و بیولوژیکی : در مواقعی که فروشنده می خواهد اجناسی که به مدت طولانی در ویترین مانده است و رنگ آنها تغییر کرده را دوباره جلا دهد و داخل ویترین قرار دهد از مواد شوینده و شیمیایی استفاده می کند ، که در این هنگام باید به شیوه زیر عمل کرد:

ابتدا مقداری آب را گرم کرده تا حدی که دست در آن بسوزد ولی نجوشد بعد مقداری مواد شوینده را در آن ریخته و با یک مسواک یا برسی که الیاف آن پلاستیکی یا مویی باشد قطعات مورد نظر را فرچه زده و در داخل خاک اره چوب می گذاریم باید سعی شود تا زمانی که اجناس کاملا خشک نشده قطعات را آرام ولی منظم ماساژ داده زیرا باعث جلای بیشتر می شود . این اعمال در مورد کلیه طلاهایی که در مغازه طلا فروشی کثیف شده انجام پذیر است.

حال اگر شخصی به شما طلایی فروخت که کاملا سالم بوده و فاقد هر گونه شکستگی یا پارگی باشد و بخواهید آن قطعه را داخل ویترین گذاشته و بفروشید رعایت نکات زیر لازم و ضروری می باشد :
ابتدا قطعه را ذوغاب می کنیم.

ذوغاب کردن

جهت این عمل یک کاسه مسی (حتما مسی و یک تکه باشد) را انتخاب کرده و داخل آن یک لیتر آب ریخته و سپس آن را حرارت دهید تا جایی که کاملا بجوشد سپس ۴۰ سی سی جوهر نمک زرگری به آن اضافه می کنیم بعد قطعه طلای مزبور را تابانیده و داخل کاسه مس بیندازید و بگذارید تا چند لحظه بجوشد اگر با یک بار ذوغاب کردن قطعه مورد نظر تمیز شد تکرار آن لازم نیست اما در غیر این صورت تا ۳ بار مجاز به انجام این کار هستید . نکته مهم اینجاست که آب اسید محلول داخل کاسه مسی به هیچ وجه با آهن تماس نداشته باشد زیرا اگر آهن به داخل محلول فرو رود قطعه شما تمیز نخواهد شد و لکه های سیاه و قرمز به خود می گیرد و باید برای زیر و رو کردن قطعات طلا و نقره در محلول اسید از یک تکه چوب استفاده کنید کم یا زیاد بودن محلول بستگی به مقدار فلز قیمتی شما دارد.

اسید بوریک فقط در تعمیرات طلا استفاده می شود و برای قطعاتی که در آنها از تسمه و صفحه طلا استفاده شده کاربرد دارد .
قبل از آنکه به قطعه طلا حرارت دهیم آنها را در پودر اسید بوریک یا آب اسید بوریک آغشته می کنیم زیرا این عمل باعث می شود رنگ قطعه در اثر حرارت سیاه نشود .

فهرست مطالب
تعریف فروشنده طلا وجواهر ۱
ذوغاب کردن ۲
تابیدن ۴
طرز تهیه ذوغاب بعد از شوریده کاری ۵
ترازو بر دو نوع است ۹
طلا و جواهر ۹
اطلاعات لازم وضروری برای یک فروشنده ۱۰
طریقه فروش ۱۲
طریقه معارضه ۱۳
قابل توجه فروشندگان محترم ۱۴
استاندارد آموزشی سنگ شناسی ۱۶
تعیین وزن مخصوص الماس ۱۷
فرق بین الماس وبرلیان ۱۸
شبیه سازی ۱۹
طریقه تشیخیص تورمالین سبز با زمرد ۲۰
کانی های مشابه و انواع شبیه سازی های زمرد ۲۱

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 25

فرمت فایل: WORD