مقاله کاربرد فناوری اطلاعات در ترافیک شهری

مقاله کاربرد فناوری اطلاعات در ترافیک شهری

کاربرد فناوری اطلاعات در ترافیک شهری ‎

بخشی از مقاله
هوشمند کردن جاده ها و اتومبیل ها به استفاده از تکنولوژی هایی اطلاق می شود که برروی جاده، وسیله نقلیه و دیگر قسمت های سیستم حمل و نقل با هدف افزایش ظرفیت جاده ها، افزایش ایمنی و در کل افزایش کارایی سیستم حمل و نقل اعمال می شود. این سیستم ها در حال حاضر در سطح گسترده ای مورد استفاده قرار نمی گیرند و در بیشتر نقاط در مرحله ی تحقیق و بررسی هستند اما  سیستم های معدودی در کشورهای مختلف پیاده شده است.

فناوری اطلاعات در راحت‌ کردن زندگی شهری در جوامع امروزی نقش اساسی داشته و پیشرفت آن در چند سال گذشته موجب شده که در خیلی از کشورها با استفاده از این فناوری‌ ها، راهکارهای نوینی برای کنترل و بهبود وضعیت ترافیک ارائه شود. این نقش به‌ خصوص در قالب مفهومی به‌ نام ITS در کنترل ترافیک شهری و جاده‌ای بسیار برجسته‌ است.در کشور ما نیز بعضی از این فناوری‌ها مانند سامانه کنترل هوشمند چراغ راهنمایی تقاطع‌ها، سامانه اطلاع‌ رسانی تراکم ترافیک با رادیو و تابلوهای متغیر خبری، ثبت خودکار وقایع و تصادفات و تخلفات، توزین در حال حرکت، آمارگیری اتوماتیک از پارامترهای ترافیکی و دوربین‌ های کنترل سرعت به‌کار برده می‌شود. در ادامه نقش فناوری اطلاعات را در برخورد با این معضل خواهیم دید.

فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه ترافیک
تاریخچه سامانه ردیاب ماهواره ای GPS
GPS راه حل جدیدی برای ترافیک
مفهوم  GIS
سیستم اطلاعات جغرافیایی  GIS
کاربرد  GIS در مدیریت ترافیک
تلفیق GIS  و  GPS در کنترل ترافیک
از ITS بیشتر بدانیم
از مدیریت ترافیک چه میدانیم ؟
مهار ترافیک در شهر هوشمند
مهمترین اهداف  ITS
طبقه بندی انواع ITS
رابطه بین حمل و نقل و ارتباطات
تاثیرات سیستم فناوری اطلاعات در رفتارهای سفری
شبیه سازی در مهندسی ترافیک
الگوریتم دیکسترا
آنالیز بهترین مسیر بر اساس پارامتر های بهترین مسیر
مدیریت آلودگی های صوتی
کاربرد RFID در شهر الکترونیک

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 186

فرمت فایل: WORD