مقاله بررسی تصفیه پذیری و دفن لجن اسیدی حاصل از بازیافت روغن

مقاله بررسی تصفیه پذیری و دفن لجن اسیدی حاصل از بازیافت روغن

لجن اسیدی تصفیه روغن امروزه تولید ضایعات سمی خطرناک ناشی از فعالیت های مختلف بشر، رشد چشمگیری یافته است. این ضایعات در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدمات و تجارت وحتی در منازل ممکن است تولید شود. ورود این ضایعات به محیط باعث آلودگی آب، خاک و هوا شده و سلامت انسان و دیگر موجودات زنده به خطر می اندازد. با گذشت زمان و مشخص شدن اثرات سوء ناشی از دفع غیراصولی این مواد در محیط و عوارض نامطلوب و مخاطره آمیز آن بر موجودات زنده عوامل محیطی کشورهای صنعتی را بر آن داشت تا قوانین مبسوطی را جهت کنترل این مواد تدوین و به مرحله اجرا گذارند. حتی معاهده های بین المللی مثل معاهده بازل، در این رابطه مورد توافق اکثر کشورها قرار گرفته است.
در کشور عزیز ما ایران، نیز با رشد سریع جمعیت و همچنین توسعه صنعتی و کشاورزی، در سالیان اخیر، ورود آلاینده ها به شکل گاز، مایع و جامد به محیط اجتناب ناپذیر بوده است. ولی خوشبختانه با توجه به مسائل محیط زیست در سیاستگذاری های کلان، چه در بعد علمی و دانشگاهی و چه در بعد اجرائی نوید آینده نوید بخشی در جهت حفاظت از محیط زیست وجود دارد.

فهرست مطالب:
۱- مقدمه
۲- خصوصیات روغن های زائد روش های دفع آنها در جهان
۳- روش های تصفیه و استفاده مجدد از روغن های زائد
۴- فرآیند تصفیه و بازیابی روغن در کارخانه بهاران شیمی
۵- بررسی کمی و کیفی لجن اسیدی تولیدی در کارخانه بهاران شیمی
۶- بررسی روشهای مناسب جهت کاهش پتانسیل آلودگی و دفع مناسب لجن اسیدی
۷- مشخصات طرح و روش عملیات اجرائی
ضمائم
– نمونه ای از نتیجه آزمایش بر روی لجن اسیدی اولیه
– دیاگرام واحدهای پیش تصفیه
– نقشه واحدها

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 60

فرمت فایل: WORD