گزارش کارآموزی مخزن آب نیمه مدفون رشته عمران

گزارش کارآموزی مخزن آب نیمه مدفون رشته عمران

گزارش کارآموزی مخزن آب نیمه مدفون رشته عمران

مختصری از کارآموزی
عملیات اجرایی مخزن ۱۴۰۰۰ متر مکعبی استرابادی درتاریخ ۲۳/۱/۸۶ به ابعاد متر با عملیات خاکبرداری آغاز شد و طبق قرار داد زمان عملیات پیمان ۳۰ ماهه بسته شد .
آب تامین شده جهت این مخزن از چشمه های گرمابدشت و چاهای عمیق تامین می شود

معمولا مخازن و عمدتا مخازن ۵۰۰۰ متر مکعب به بالا به صورت دوقلو ساخته می شود . علت آن این است که با خالی شدن یک قسمت از مخزن قسمت دیگر آن آب داشته و آن قسمت خالی شده قابل تمیز کردن و نظافت باشد . و مخزن پروژه استرابادی هم با حجم ۱۴۰۰۰ متر مکعب به صورت دوقلو ساخته شده است .
شروع عملیات اجرایی مخزن با خاکبرداری آغاز شد و عملیات خاکبرداری با ماشین آلات از قبیل لودر انجام گرفت . ناگفته نماند که شرایط خاک بستر مخزن مورد آزمایش قرار می گیرد که به دلیل مقاومت kg/cm2 5/1-7/0 خاک شهر گرگان نیاز به بسترسازی با سنگ لاشه و ملات قرار گرفت که این لاشه چینی به ارتفاع ۷۰ سانتی متر بعد از عملیات خاکبرداری انجام شد و بعد از آن بتن مگر به ارتفاع ۱۰ سانتی متر ریخته شد .

یکی دیگر از دلایل لاشه چینی با سنگ ملات این است که به دلیل قرار داشتن مخزن در شهر واین که در اطراف آن خانه های همسایه قرار دارد اگر لاشه چینی با سنگ ملات انجام نشود باید بعد از عملیات خاکبرداری خاک به وسیله ماشین آلاتی از قبیل غلطک ، متراکم و کوبیده شود . تا به مقاومت مورد نظر برسد که این کار به دلیل ایجاد لرزش و بوجود آمدن رعب و وحشت در ساکنان خانه های مجاور انجام نمی شود ، در صورتی که اگر محل احداث مخزن در خارج از شهر باشد و خاک آن ناحیه مقاومت کافی را تامین کند دیگر عملیات لاشه چینی با سنگ ملات انجام نمی گیرد .

این گزارش کارآموزی بهمراه عکس می باشد

فهرست مطالب
مقدمه
مخزن
انواع مخزن و اهداف احداث آنها
تاسیسات
اجرای مخازن زمینی
پی کنی

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 23

فرمت فایل: WORD