پرسشنامه ارزیابی عوامل موثر بر مدل های تجارت الکترونیک

پرسشنامه ارزیابی عوامل موثر بر مدل های تجارت الکترونیک

پرسشنامه استاندارد تجارت الکترونیک

پرسشنامه ارزیابی عوامل موثر بر مدل های تجارت الکترونیک دارای ۳۵ سوال بوده و هدف آن بررسی عوامل موثر بر مدل‌های تجارت الکترونیک (کیفیت فنی، کیفیت کارکردی، تصویر ذهنی، ادراک کیفیت خدمات، رضایت مشتری) می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

منبع اصلی این پرسشنامه مشخص نمی باشد. اما در پایان نامه کریمی 1393 از این پرسشنامه استفاده شد و روایی آن توسط نظر سه تن از استید و کارشناسان مربوطبه مورد تایید قرار گرفت. همجنین پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ محاسبه گردید. آلفای این پرسشنامه ۷۸/۰ بدست امد که نشان دهنده پایایی قابل قبول پرسشنامه تجارت الکترونیک می باشد.

پرسشنامه تجارت الکترونیک

نمره گذاری پرسشنامه

طیف نمره دهی پرسشنامه تجارت الکترونیک بر اساس لیکرت پنج گزینه ای بوده که در جدول گزینه ها و نیز امتیاز مربوط به هر گزینه ارائه گردیده است.

پرسشنامه تجارت آنلاین

تاریخچه تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیکی به شکل کنونی در سال ۱۹۹۱میلادی محقق شد. از آن زمان هزاران هزار کسب و کار و تجارت وارد این دنیا شده‌اند. در واقع تجارت الکترونیکی برای آسان‌ سازی معاملات اقتصادی به صورت الکترونیک تعریف شد.

استفاده از این فناوری مانند تبادل الکترونیکی اطلاعات و انتقال الکترونیکی سرمایه، که هر دو در اواخر ۱۹۷۰ معرفی شده‌اند؛ و به شرکت‌ها و سازمان‌ها اجازه ارسال اسناد الکترونیکی را داد؛ و اجازه تجارت کردن با ارسال اسناد تجاری مثل سفارشهای خرید یا فاکتورها را به صورت الکترونیکی، می‌دهد.

پرسشنامه تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک

رشد و پذیرش کارت اعتباری، ماشین تحویلدار خودکار و تلفن بانک در دهه ۱۹۸۰ باعث فرم‌گیری تجارت الکترونیک شد. نوع دیگر تجارت الکترونیکی سیستم رزرواسیون هواپیمایی به وسیلهٔ Sabre در آمریکا و Travicom در بریتانیا، ارائه شده‌ است.

در 1990، تیم برنرز لی مرورگر وب جهان گسترده را اختراع کرد و شبکه ارتباطی آکادمیک را به سیستم ارتباطی هر روز و برای هر شخص در جهان وسیع دگرگون ساخت که اینترنت یا www خوانده می‌شود.

مشخصات پرسشنامه استاندارد تجارت الکترونیک

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه: دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 6
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: WORD