پرسشنامه نزدیکی به مشتری در بازارهای صنعتی

پرسشنامه نزدیکی به مشتری در بازارهای صنعتی

دانلود پرسشنامه استاندارد نزدیکی به مشتری در بازارهای صنعتی

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه نزدیکی به مشتری در بازارهای صنعتی توسط Homburg  در سال ۱۹۹۸  ساخته شده است که از ۲۸ گویه و ۷ خرده مقیاس کیفیت محصول ها و خدمات (۴ سوال)، کیفیت فرایندهای مربوط به مشتری (۴ سوال)، انعطاف پذیری در ارتباط با مشتری (۴ سوال)، مشتری محوری فروشنده (۵ سوال)، ارائه ی اطلاعات برای مشتریان (۴ سوال)، پیشنهادهای مشتریان (۴ سوال) و تعامل مشتری با کارمندان (۳ سوال) می باشد که به منظور ارزیابی نزدیکی به مشتری در بازارهای صنعتی بکار می رود.
برای شناخت بازارهای صنعتی، لازم است که آن را از بسیاری جنبه های متفاوت با بازار کالاهای مصرفی مورد بررسی قرار داد.در بازار صنعتی هدف از خرید، تقویت خطوط تولید، ولی در بازار مصرفی هدف برآورده شدن نیازهای شخصی افراد است.بنابراین می توان انگیزه خرید را در بازار صنعتی معقول و عقلانی و در بازار مصرفی تا حد زیادی از روی احساس دانست .مشتریان صنعتی غالبا براساس نزدیکی به منابع طبیعی و تولیدی نزدیک به هم و از لحاظ جغرافیایی متمرکز هستند .به همین دلیل می توان روابط نزدیک تر و استوارتری را در طول زمان بین عرضه کنندگان و مشتریان در این بازارها انتظار داشت .

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه با توجه به منبع خارجی پرسشنامه به دست آمده است.

مقیاس پرسشنامه
نمره گذاری پرسشنامه به صورت طیف لیکرت است .از کاملا مخالفم(۱) تا کاملا موافقم (۷) درجه بندی شده است.

روایی و پایایی: دارد (خارجی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۹
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD