بررسی موانع صادرات مرکبات و ارائه راه کارهایی برای افزایش صادرات

بررسی موانع صادرات مرکبات و ارائه راه کارهایی برای افزایش صادرات

بررسی موانع صادرات مرکبات و ارائه راه کارهایی برای افزایش صادرات
مقدمه تحقیق
کاهش درآمد حاصل از صدور نفت و نوسانات شدید آن، افزایش جمعیت کشور، کاهش قدرت خرید، درآمدهای نفتی در نتیجه به هم خوردن رابطه مبادله به نفع کشوری صنعتی و پیشرفته در راه تجارت با کشورهای جهان سوم و از همه مهتر پایان پذیر بودن منابع طبیعی و از جمله نفت باید زنگ خطر را برای ما و خصوصاً برنامه ریزان و سیاست گذاران اقتصادی کشور به صدا در آورده و ما را به این باور رسانده باشد که توسعه صادرات غیرنفتی و رهایی یافتن از اقتصاد تک محصولی متکی به درآمد های نفتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. امروز توسعه صادرات غیرنفتی تنها افزایش درآمدهای ارزی از طریق صدور انواع کالاهای ساخته شده و خدمات محدود نمی شود. بلکه توسعه صادرات نقش مهمتری را به عنوان یک استراتژی رشد و توسعه اقتصادی به عهده دارد. در اجرای استراتژی توسعه صادرات بخشهای مختلف اقتصادی شامل صنعت، معدن، خدمات، بهداشت، کشاورزی، و غیره…. مورد توجه قرار می گیرد.

با توجه به نکته که کشورمان به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی جزء محدود کشورهای دنیا است که قابلیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی داراست و از نظر تنوع در بخش باغداری و محصولات باغی سومین کشور دنیا پس از کشورهای چین (اول) و ترکیه و آمریکا (مشترکاً دوم) می باشد. می توان به عنوان بخشی از استراتژیهای توسعه صادرات کشور به بخش کشاورزی و باغداری معطوف شد و با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی علاوه بر تامین نیازهای داخل به صدور این محصولات و درآمدی که ارزی حاصل از آن چشم داشت.

فهرست مطالب
فصل اول
۱-۱ مقدمه:
۲-۱ تعریف موضوع
۳-۱ اهمیت موضوع
۴-۱ هدف از انتخاب موضوع
فصل دوم – ادبیات موضوع
۲-۱ سایر مطالعات انجام شده
۲-۲ تاریخچه مرکبات
۲-۳ مشخصات کلی مرکبات
۲-۴ درجه بندی جهانی مرکبات
۲-۵ شرایط آب و هوایی مناسب کشت و پرورش مرکبات:
۲-۶ احتیاجات غذایی درختان مرکبات
۲-۷ بررسی وضعیت سطح زیر کشت و تولیدات مرکبات کشور:
۲-۸ تولید جهانی مرکبات
۲-۹ فرآیند صادرات مرکبات
۲-۱۵-۱ مراحل قبل از صدور
۲-۱۰ مراحل اداری صادرات میوه
۲-۱۲ بسته بندی
۲-۱۳ حمل و نقل
۲-۱۴ بازاریابی
فصل سوم – روش تحقیق
۱-۳ مقدمه :
۱-۳- جامعه آماری:
۲-۳ فرضیات تحقیق
۳-۳ روشهای جمع آوری اطلاعات
۴-۳ پرسشنامه:
فصل چهارم – تجزیه و تحلیل یافته ها
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع و مأخذ
پرسشنامه:

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 65

فرمت فایل: WORD