پرسشنامه نیاز به منحصربه فرد بودن در مصرف کننده تیان و همکاران

پرسشنامه نیاز به منحصربه فرد بودن در مصرف کننده تیان و همکاران

دانلود پرسشنامه استاندارد نیاز به منحصربه فرد بودن در مصرف کننده تیان و همکاران

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه نیاز به منحصر بفرد بودن در مصرف کننده توسط Tian، Bearden و Hunter در سال ۲۰۰۱ ساخته شده است که از ۳۱ گویه و ۳ خرده مقیاس انتخاب خلاقانه غیر متداول (۱۱ سوال)، انتخاب غیر مشهور غیر متداول (۱۲ سوال) و عدم تشابه (۸ سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش نیاز به منحصر بفرد بودن در مصرف کننده بکار می رود.
ویژگی کلی مصرف کننده ای که تمایل به منحصر به فرد بودن دارد عدم پیروی از دیگران می باشد. این افراد در معرض برخی هنجارهای اجتماعی قرار می گیرند ولی فعالانه از پیروی از آن هنجارها پرهیز می کنند. افراد خودشان را بسیار شبیه به اعضای گروه مرجع می بینند و از این موقعیت ناراضی هستند. پیروی از دیگران اغلب فوایدی مانند تأییدات اجتماعی و مورد قبول گروه قرار گرفتن را دارد، با این حال می تواند از نظر این منفی باشد که شخص پیرو دیگران است.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه ذکر شده است.

پایایی و روایی: دارد (خارجی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه : دارد(سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۸
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD