پاورپوینت معماری تمدن اژه ای

پاورپوینت معماری تمدن اژه ای

معماری تمدن اژه ای

فایل پاورپوینت آشنایی با معماری جهان درباره بررسی آثار معماری تمدن اژه ای در قالب ۲۸ اسلاید
مقدمه:
چواژه «اژه» بر تمدن هایی که در ۳۰۰۰-۲۰۰۰ قبل از میلاد پیش از تمدن  یونانی در این محل زندگی می کردند نهاده شده. علاوه بر اینکه به لحاظ جغرافیایی به جزایر موسوم به «کوکلادس» که میان دریای اژه گرد هم آمده اند نیز گفته شده است.

معماری تمدنهای اژه اگر از کنار دلتای نیل به سوی شمال دریای مدیترانه پیش برویم ، نخستین نقطه ای از خاک اروپا که در برابر دیدگانمان ظاهر می شود ، گوشه جزیره کرت است. پیش از آن نوبت به گروه پراکنده ای از جزایر کوچک موسوم به سیکلاد (کوکلادس) می رسد، که چون دایره ای در میان دریای اژه گرد هم قرار گرفته اند. در ادامه اندکی بالاتر از آن سر زمین اصلی یونان واقع است که در سمت شرقی دریای اژه ، کنار سرزمین آسیای صغیر (ترکیه) را در مقابل خود دارد.

معماری مینوسی

تمدن مینوس غنی ترین و شگفت انگیزترین تمدن دنیای اژه ای شناخته شده است. چیزی که این تمدن را نه تنها از مصر و خاورمیانه ، و همچنین از تمدن باستانی سرزمین یونان مجزا می دارد، فقدان دوام و پیوستگی آن است. در از رویش یا سیر تکاملی به میان بیاوریم زیرا آن آثار چنان به طور ناگهانی ظاهر شده و از میان رفته اند ، که ناچار باید اذعان نمود که عوامل خارجی در تعیین سرنوشتشان دست به کار بوده است.
الف: دوره مینوسی کهن: دوره مینوسی کهن (پیشین) را که به دوره پیش از کاخها معروف است، عمدتاً با مقداری سفالینه و تکه های پراکنده چند پیکره می شناسیم. از جمله می توان به سفالینه های بسیار سخت موخلوس و ظروف گلی دست ساز اشار کرد.

فهرست مطالب:

معماری مینوسی
الف: دوره مینوسی کهن
ب: دوره مینوسی میانه
ج: دوره مینوسی پیشین (جدید)
کاخها
کاخ ملیا
کاخ کنسوس (نوسوس)
معماری میسنی
ارگ تیرونزو (تیرونس)
دروازه شیران
گنج خانه آترئوس (مقبره تئولوس)
گنج خانه ی آترئوس

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 35,000 تومان

تعداد صفحات: 28

فرمت فایل: پاورپوینت