تحقیق معماری کلیسای فلورانس ایتالیا

تحقیق معماری کلیسای فلورانس ایتالیا

معماری کلیسای فلورانس ایتالیا

مقدمه
کلیسای جامع فلورانس )به انگلیسی: (Basilica of Saint Mary of the Flower کلیسای اصلی شهر فلورانس ایتالیا می‌باشد. همانطور که به صورت متداول،اندومودی فیرنزه مورد خطاب می‌باشد، درسال ۱۲۹۶ میلادی براساس طراحی آرنولفو دی کامبیو به سبک معماری گوتیک شروع به ساخت کرد؛ و از لحاظ ساختمانی در سال ۱۴۳۶ با گنبدی به اتمام رسید که توسط فیلیپو برونلسکی مهندسی شده بود. خارج باسیلیکا با پنل‌های مرمرین پلیکروم در سایه روشن‌های متنوعی از سبز و صورتی مورد مواجهه بوده و بارنگ سفید دورکاری شده و دارای یک ظاهر گوتیک رودوال قرن نوزدهمی استادانه توسط امیلیو دی فابریس می‌باشد. مجتمع کلیسای جامع، که در پیزا دل دومو واقع شده، شامل تعمید گاه و برج کلیسای گیوتو می‌باشد. سه ساختمان جز مکان میراث جهانی یونسکو می‌باشد که مرکز تاریخی فلورانس را پوشانیده و جاذبه اصلی برای توریست‌هایی است که منطقه توسکانی را بازدید می‌نمایند. باسیلیکا (کلیساهایی که سالن طولانی دارند) یکی از بزرگترین کلیساهای ایتالیا محسوب می‌شود، و تا پیشرفت مواد ساختمانی جدید در دوره مدرن، گنبد آن بزرگترین مورد درجهان بوده است. هنوز هم بزرگترین گنبد آجری ساخته شده در جهان می‌باشد. کلیسای اصلی، کلیسای مادر مربوط به اقامت گاه پاپ اعظم کاتولیک رومی مربوط به فلورانس می‌باشد، که هم اکنون پاپ اعظم آن گیوسپه بتور است.

تاریخچه
معماری گوتیک در ایتالیا : بناهای با شکوهی نظیر کلیسای” میلان” را پدید آوردند . کلیساهای « اورویتو » ، « سینا » ، « آسیزی » و « فلورانس » آمیزه ای از سه هنر بیزانسی ، رومانسک و گوتیک بود .
ایتالیایی ها به علت داشتن اقلیم متفاوت از پنجره های بسیار بزرگ استفاده نکردند و از پنجره های کوچک بهره بردند . به جای استفاده از پشت بند های گوتیک ، دیوارهای ضخیم و کمربند های آهنی را ترجیح می دادند .
کلیسای فلورانس : در سال ۱۲۹۴ میلادی توسط « آرنولفودی کامبیو » آغاز گردید . روی دیوار صرفا در نقاطی پنجره های روزنه مانند کوچکی تعبیه شده است .سطوح دیوارهای برخی کلیساها ، با طرحهای هندسی مرمرنشان تزیین شده اند ، صرف نظر از یک پنجره قوس جناغی و پوشیده بودن صحن کلیسا با تاقهای جناغی عناصر بسیار اندکی می توان یافت که این ساختمان را ساختمانی گوتیک نشان دهد .گنبد با آنکه در نظر دارای قوس جناغی است ، ولی تفاوت آشکاری با برجهای محل تقاطع در کلیساهای دیگر گوتیک دارد . برج ناقوس کلیسا ی فلورانس که در سال ۱۳۳۴ میلادی توسط جوتوی نقاش طراحی شد ، به شیوه ایتالیایی ، جدا از کلیساقرار گرفته است ، این برج از پایه مستقل است . صحن آن بعدها بر مربع متقاطع افزوده شده است ، در ایتالیای دوره گوتیک می توان به” کاخ مردم “در شهر سینا و کاخ” دوگاله” در شهر ونیز اشاره کرد .

“کاخ مردم ” به عنوان مرکز دنیوی اجتماع یعنی تالار شهر، به اندازه کلیسای شهر موضوع غرور مردم به شمار می رفت و “کاخ سینا” بعنوان یک مسئله سیاسی تحسین برانگیز دارای تقارن بیشتری نسبت به بناهای هم دوره اش بود . در یک طرف آن برج رفیعی واقع است که همراه با برج ناقوس کلیسای فلورانس از نخستین برجهای ناقوس در ایتالیا محسوب می شود و محل خبر رسانی مردم شهر در روستاهای اطرافش بوده است .

پیکر تراشی در معماری گوتیک : پیکر تراشی گوتیک به طور کامل از کلیساهای این دوره پدیدار شد و بر روی درهای غربی قرار گرفت . نقش برجسته های گوتیک نسبت به پیکر تراشی رومانسک از تکامل بیشتری برخوردار بوده است . پیکره های سردر غربی کلیسای” شارتر” که به صورت یک پارچه از کار درآمده است بیانگر عظمت مسیح است . تولد ، معرفی مسیح در معبد و مسیح کودک در دامن مریم در سمت راست و معراج مسیح بر سردر سمت راست کنده شده است . اوج پیکر تراشی گوتیک را در برخی تندیس های کلیسای” رایمز” می توان دید ، تندیس های گوتیک انعکاسی از عقاید و هنر مسیحی است . اواخر قرن سیزدهم خاصه در آلمان اینگونه تندیس ها جنبه مذهبی شایانی یافت . مانند پیکره های مریم و مسیح که به« پی تا »معروف است و غالبا چوبی است .

فهرست مطالب:
مقدمه
تاریخچه
سبک معماری
طرح و ساختار
گنبد
نما
ساختار گنبد
برج ناقوس کلیسای فلورانس
منابع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 30

فرمت فایل: WORD