پرسشنامه استاندارد مقیاس جو سازمانی

پرسشنامه استاندارد مقیاس جو سازمانی

پرسشنامه مقیاس جو سازمانی

پرسشنامه استاندارد مقیاس جو سازمانی پلاس دلتا به نقل از بینا شامل 40 سوال است. که دارای مولفه امتیازبندی روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
جوسازمانی : عبارت است از مجموعه‌ای از حالات، خصوصیات یا ویژگی‌های حاکم بر یک سازمان. (میر کمالی، 1388؛ به نقل از بینا، 1393).

تعریف عملیاتی متغیر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از جوسازمانی نمره‌ای است. که اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه کابل در پاسخ به مقیاس 40 گویه ای مقیاس جوسازمانی دلتا پلاس (2011) کسب کرده‌اند.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد. که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش بینا (1393) برای بررسی روایی صوری – محتوایی مقیاس‌های مورداستفاده،. از روش روایی صوری – محتوایی استفاده شد. به همین جهت مقیاس‌های پژوهش به چند تن از اعضای هیئت‌ علمی و کارشناسان دانشگاه شیراز و دانشگاه کابل . که به موضوع پژوهش آگاهی و شناخت داشتند. و هم‌چنین به اساتید محترم راهنما و مشاور ارائه گردید. سپس محقق ایده‌های آنان را در مورد گویه های مقیاس‌های مذکور جویا شد. و پس از اعمال اصلاحات لازم و بومی‌ سازی گویه ها، مقیاس قابل‌اجرا و مورد تائید آنان قرار گرفت.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد. ( سرمد و همکاران،1390). در پژوهش بینا (1393)، به منظور سنجش پایایی هر یک از ابعاد این پرسشنامه نیز از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. که ضریب آلفای کرونباخ آن 88/0برای پرسشنامه به دست آمده است.

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و نمره گذاری: دارد ( به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری).
تعداد سوال: ۴۰ سوال
تعداد مولفه: ۸ مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل : ورد آفیس word
فایل PDF پی دی اف: دارد
تعداد صفحات: ۱۰
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 10

فرمت فایل: WORD