آلودگی هوا و منابع آن

آلودگی هوا و منابع آن

آلودگی هوا و منابع آن

چکیده مقاله
آلودگی عبارت است از هر گونه تغییر در ویژگیهای اجزاء متشکل محیط به طوری که استفاده پیشین از آنها ناممکن گردد. و به طور مستقیم یا غیر مستقیم منافع و حیات موجودات زنده را به مخاطره اندازد .

آلوده کننده ها معمولاً در اثر فعا لیت های انسان پدید می آیند و از همراهان دا یمی جوامع پیشرفته بشری که تکنولوژی مدرن را در خدمت دارند می باشند .

از طرف دیگر افزایش جمعیت درآمد سرانه پیشرفت تکنولوژی و بالا بودن استاندارد زندگی از عوامل مهم افزاینده آلا ینده ها به حساب می آیند . به عبارتی پیامد تولید و مصرف بیشتر پس مانده زیادتر خواهد بود . این آلاینده ها در ارتباط با مسا ئل زیست محیطی مشکلاتی را موجب میگردند و شرایط محیط را برای زندگی انسان و موجودات زنده نامطلوب می سازند .

با استفاده از سیکل ( چرخه ) بیوژ نیک که اصول آن بر پایه بکارگیری فضولات پس مانده حاصل از تولید و مصرف و برگرداندن آنها به سیستم اصلی برای ذخیره یا بهره گیری دوباره گذاشته شده است می توان میزان آلاینده را به حداقل کاهش داد.

فهرست مطالب
چکیده
هوای غیر آلوده
هوای آلوده
انواع آلوده کننده ها؛ منابع و اهمیت
درباره آلودگی هوا مکرراً سه سوال مطرح میشود
منابع CO
اهمیت CO ناشی از فعالیت های انسان
اثرات CO بر گیاهان
اثرات CO روی انسان
کنترل الودگی CO
چهار نظریه جهت کنترل آلودگی از اتومبیل است.
اندازه گیری CO
من طبیعت زیبایم …
شیمی تشکیل CO
مصاحبه

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 18

فرمت فایل: WORD