پرسشنامه مهارت اجتماعی گرشام و الیوت

پرسشنامه مهارت اجتماعی گرشام و الیوت

پرسشنامه استاندارد مهارت اجتماعی گرشام و الیوت

معرفی پرسشنامه
مقیاس مهارت اجتماعی شامل سه فرم ویژه ارزیابی توسط والدین ، معلمان و دانش آموزان است . هر یک از فرم های مقیاس را می توان به تنهایی یا توام به کار گرفت . در پژوهش حاضر فرم معلم مورد استفاده قرار گرفته است. معلمان از مهمترین منابع کسب اطلاع در زمینه رفتار و کفایت دانش آموزان هستند ( هاج ، ۱۹۸۳) . معلمان این پرسشنامه را که دارای ۴۸ پرسش سه نمره ای ( دارای گزینه های هرگز ، بعضی اوقات و اغلب اوقات ) است ، برای تمام دانش آموزان تکمیل کرده اند محتوای این مقیاس در برگیرنده دو بخش اصلی مهارت اجتماعی و مشکلات رفتاری است .

در این تحقیق از بخش مهارت اجتماعی آن که مشتمل بر رفتارهایی نظیر همکاری، قاطعیت و خویشتن داری است استفاده شده است. و مهارت های رفتاری که شامل مقیاس های است استفاده شده است.این بخش ها به صورت خرده آزمون ارائه شده اند و از جمع نمرات این خرده آزمون ها نمره مهارت اجتماعی حاصل می گردد.

تعریف مفهومی پرسشنامه

رادفورد و همکاران (۲۰۰۴) مهارت های اجتماعی را به عنوان یک مجموعه ای از رفتارهایی که به افراد اجازه آغاز و حفظ ارتباطات اجتماعی مثبت، مشارکت برای پذیرش همسالان و مقابله موثر با مشکلات را می دهد تعریف کرده اند.نلسون (۲۰۰۹) بیان می دارد که مهارت های اجتماعی مجموعه ای پیچیده از مهارتها می باشند که برای سازگاری و کنار آمدن با موقعیت های فشارزا حیاتی بوده، روابط سالم را پرورش داده و عملکرد کلی را تحت تاثیر قرار می دهد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش سبزوار و همکاران  (۱۳۹۱) ذکر شده است.

هدف: ارزیابی مهارت های اجتماعی و رفتاری دانش آموزان از ابعاد مختلف (مهارت های اجتماعی:همکاری، قاطعیت، خویشتن داری و مهارت های رفتاری: رفتار بیرونی، رفتار درونی، بیش فعالی)
تعداد سوال: ۴۸
تعداد بعد: ۶
روایی و پایایی: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر نتایج: دارد
مولفه : دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: WORD