سنجش نگرش نسبت به مدرسه
معرفی پرسشنامه
فرم اولیه این پرسشنامه که شامل ۴۵ سوال بود، توسط مک کوچ و سیگل (۲۰۰۲) تهیه شده است و هدف از تهیه آن سنجش عوامل مرتبط با پیشرفت تحصیلی یا عدم پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. مک کوچ و سیگل (۲۰۰۳) در فرم تجدید نظر SAAS-R پس از بررسی های مختلف، ۴۳ سوال تهیه کردند و درباره روایی و پایایی این پرسشنامه تحلیل های مختلفی انجام دادند که پس از تحلیل عاملی نهایی ۳۵ سوال باقی مانده . مدل حاصل، بر ازش آماری قابل قبولی داشت و پنج عامل : ادراک خود تحصیلی، نگرش نسبت به معلمان و کلاسها، نگرش نسبت به مدرسه ، ارزش گذاری هدفهای مدرسه و انگیزش /خود نظم دهی را مورد اندازه گیری قرار می داد.
روایی و پایایی پرسشنامه
این پرسشنامه توسط قدم پور (۱۳۸۵) به فارسی برگردانده شده و از لحاظ روایی و پایایی مورد تایید قرار گرفته است.
روایی و پایایی : دارد (فارسی و انگلیسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مقاله بیس : دارد (فارسی)
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: ۱۱
منبع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است