تحقیق همدلی و همیاری در حوادث

تحقیق همدلی و همیاری در حوادث

همدلی و همیاری در حوادث
مقدمه
همدلی با یک فرد یعنی درک احساس‌های قلبی اون فرد به‌شکلی که عواطف و احساس‌های درونیش درک بشود. همدلی یک عمل لازم حمایتی برای افراد حساب میشه که بهشون کمک می‌کنه تا مراحل بحرانی زندگی رو به‌خوبی بگذرونند. وقتی دلمون به حال کسی می‌سوزه نسبت به احساساتش همدردی می‌کنیم ولی دلسوزی و ترحم به افراد.. دیگه همدلی حساب نمیشه. همدلی به معنای هم عقیده بودن با اون نیست. بلکه منظور اینه که احساسهای اونو درک می‌کنیم.
یه معنی دیگه همدلی یعنی اینکه بتونیم بدون اون که در موقعیت طرف مقابل قرار گرفته باشیم خودمونو جای اون بگذاریم و از چشم او مسأله رو ببینیم و درک کنیم مثله همدلی با زلزله‌زدگان و یا فرد مصیبت دیده و یا … همدلی به فرد کمک می‌کنه تا بتونه انسانهای دیگه رو حتی وقتی باهاش تفاوت دارند بپذیره و به اونا احترام بگذارد.

همدل به معنی چیست و چگونه همدلی کنیم؟
همدل یعنی: داشتن احساس‌های قلبی مشابه. همدلی با یک فرد یعنی درک احساس‌های قلبی اون فرد به‌شکلی که عواطف و احساس‌های درونیش درک بشه. همدلی یک عمل لازم حمایتی برای افراد حساب میشه که بهشون کمک می‌کنه تا مراحل بحرانی زندگی رو به‌خوبی بگذرونند. وقتی دلمون به حال کسی می‌سوزه نسبت به احساساتش همدردی می‌کنیم ولی دلسوزی و ترحم به افراد.. دیگه همدلی حساب نمیشه. همدلی به معنای هم عقیده بودن با اون نیست. بلکه منظور اینه که احساسهای اونو درک می‌کنیم.
یه معنی دیگه همدلی یعنی اینکه بتونیم بدون اون که در موقعیت طرف مقابل قرار گرفته باشیم خودمونو جای اون بگذاریم و از چشم او مسأله رو ببینیم و درک کنیم مثله همدلی با زلزله‌زدگان و یا فرد مصیبت دیده و یا . . . همدلی به فرد کمک می‌کنه تا بتونه انسانهای دیگه رو حتی وقتی باهاش تفاوت دارند بپذیره و به اونا احترام بذاره.
تعریف همدلی:اولین فردی که به‌صورت علمی این واژه رو معرفی همدلی یعنی به معنای به احساس کسی وارد شدنه. بعدها نظریه‌پردازان زیبایی شناختی همدلی رو به مفهوم توانایی ادراک تجربه ذهنی فرد دیگه مطرح کردند و از همین مفهوم برای تشخیص و درمان در روان ‌شناسی و روان‌پزشکی کمک گرفته شد که امروزه نقش جدی رو در برقراری ارتباط به‌عهده داره.

آثار مثبت همدلی:
– عامل پیشگیری بسیاری از رفتارهای ناخوشایند می‌شه.
– در طرفین احساس خوشایند و مثبت به‌وجود میاره.
– فرد رو از احساس تنهایی نجات میده.
– موجب اخذ تصمیمهای صحیح‌تر میشه.
– از بسیاری تعارض‌ها و سوء تفاهم ها جلوگیری میکنه.
– همدلی به جا و مناسب باعث تعدیل و اصلاح شناخت و احساس و رفتار میشه.
– در تحکیم روابط همسران میتونه نقش مهمی داشته باشه.
– احساس آرامش و قوی ادراک فرد رو افزایش میده.
– موجب اعتماد به نفس میشه.
– زمینه شناخت بهتر و بیشتر از همسر رو فراهم میکنه.
– روابط خانوادگی و اجتماعی رو بهبود می‌بخشه.
– امنیت روانی و آسایش خاطر رو تقویت میکنه.
– میل به شرکت در فعالیت های گروهی رو افزایش میده.
– بیان احساس‌های خود و درک احساس‌های همسر رو آسون‌تر میکنه.

فهرست مطالب:
مقدمه
همدل به معنی چیست و چگونه همدلی کنیم؟
آثار مثبت همدلی
راهکارهای تقویت همدلی
همدلی با همسر و خانواده
پرهیز از مقایسه
قانون طلایی همدلی
همدلی همدردی نیست
همدلی مهربان و خوب بودن نیست
همدلی انفعال نیست
همدلی مشابه عشق نیست
همدلی ساده لوحی نیست
منابع و مآخذ

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 13

فرمت فایل: WORD