پرسشنامه هوش معنوی ناصری

پرسشنامه هوش معنوی ناصری

دانلود پرسشنامه استاندارد هوش معنوی ناصری

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه هوش معنوی  ناصری حاوی ۹۷ سوال می باشد که ۴ مولفه خود اگاهی متعالی، تجارب معنوی، شکیبایی و بخشش را می سنجد. تعداد سوالات هر مولفه به این ترتیب می باشد. مولفه خوداگاهی متعالی:۵۵ سوال، مولفه تجربیات معنوی ۱۶ سوال، شکیبایی۱۹ سوال و بخشش ۷ سوال.
هوش معنوی با زندگی درونی ذهن و نفس و ارتباط آن با جهان رابطه دارد و ظرفیت فهم عمیق سوالات وجودی و بینش نسبت به سطوح چندگانه هوشیاری را شامل می شود.هوش معنوی برای حل مشکلات و مسائل مربوط به معنای زندگی و ارزش ها مورد استفاده قرار می گیرد و سوال هایی همانند آیا شغل من باعث تکامل من در زندگی می شود؟ویا آیا من در شادی و آرامش روانی مردم سهیم هستم؟ را در ذهن ایجاد می کند. در واقع این هوش بیشتر مربوط به پرسیدن است تا پاسخ دادن بدین معنا که فرد سوالات بیشتری را در مورد خود و زندگی و جهان پیرامون خود مطرح می کند

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش ناصری (۱۳۸۷) به دست آمده است.

مقیاس پرسشنامه
براساس طیف لیکرت است و به صورت  هرگز (۱) تا همیشه (۴) نمره گذاری می شود.

روایی و پایایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مدل: دارد
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۹
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD