پرسشنامه اضطراب اسپیلبرگر

پرسشنامه اضطراب اسپیلبرگر

پرسشنامه استاندارد اضطراب اسپیلبرگر
اضطراب حالت واکنشی است شامل احساس‌ های نامطلوب تنش که به صورت آگاهانه ادراک می‌شود و با برانگیختگی دستگاه عصبی خودمختار مرتبط است. از سوی دیگر اضطراب صفت نوعی صفت دیرپای شخصیتی است و به تفاوت‌های نسبتاً ثابت فردی در آمادگی برای مضطرب شدن مربوط است. اگرچه پرسشنامه‌های بسیاری برای سنجش اضطراب ساخته شده‌اند (برای مثال پرسشنامه اضطراب بک و پرسشنامه اضطراب زونگ) اما پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI) معروف‌ترین ابزار برای سنجش اضطراب حالت – صفت است.

پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI) که معادل انگلیسی آن state-trait anxiety inventory است در سال ۱۹۷۰ توسط اسپیلبرگر ساخته شد. این پرسشنامه حاوی ۴۰ سوال است که از ۲۰ سوال اختصاص به اضطراب حالت و ۲۰ سوال اختصاص به اضطراب صفت دارد. سوالات مربوط به اضطراب حالت در طیف لیکرت چهار گزینه‌ای نمره گذاری می‌شوند که عبارتند از: به هیچ وجه، گاهی، عموماً، خیلی زیاد. و سوالات مربوط به اضطراب صفت نیز به همان صورت ۴ گزینه‌ای نمره گذاری می‌شوند که عباتند از: تقریباً هرگز، گاهی اوقات، بیشتر اوقات و تقریباً همیشه.

در نهایت دو نمره به دست می‌آید که نمره اول نشان دهنده اضطراب حالت و نمره دوم نشان دهنده اضطراب صفت است. هر فرد نیز می‌تواند در این دو نوع اضطراب نمراتی بین ۲۰ تا ۸۰ کسب کند.

نمره گذاری پرسشنامه اضطراب حالت – صفت اسپیلبرگر (STAI) به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده و قابل دانلود می‌باشد. پس از نمره گذاری پرسشنامه دو زیرمقیاس زیر قابل محاسبه است:
زیرمقیاس اضطراب حالت
زیرمقیاس اضطراب صفت.

همچنین نمرات به دست آمده در هر زیرمقیاس به چهار صورت قابل تفسیر می‌باشد:
اضطراب خفیف
اضطراب نسبتاً خفیف
اضطراب نسبتاً شدید
اضطراب شدید

نام پرسشنامه : اضطراب اسپیلبرگر
روایی و پایایی: دارد
کلید: دارد
نحوه تفسیر: دارد
ابعاد (مولفه) : دارد
مقیاس: لیکرت
نوع فایل : PDF
تعداد صفحه: 11
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 11

فرمت فایل: WORD