چک لیست سنجش میزان عزت نفس کودکان پیش دبستانی عزیزی مقدم

چک لیست سنجش میزان عزت نفس کودکان پیش دبستانی عزیزی مقدم

سنجش عزت نفس در کودکان پیش دبستانی یک موضوع بسیار حیاتی و حساس است. در دوران پیش دبستانی، اساس‌ های اعتماد به نفس فردی شکل می‌گیرد که بر تمامی زندگی آینده او تأثیر می‌گذارد. این دوره از زندگی می‌ تواند اثرات عمیقی در توانایی‌ ها، روابط اجتماعی، و تعاملات افراد داشته باشد. بنابراین، ارزیابی عزت نفس کودکان پیش دبستانی نه تنها به والدین و مربیان، بلکه به تمام جامعه کمک می‌کند تا به شناخت عمیق‌ تری از نیازها و مشکلات این گروه از کودکان برسند و اقدامات مناسبی را برای حمایت و تقویت عزت نفس آنها به کار گیرند. به همین دلیل، انجام این ارزیابی‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند به عنوان ابزاری مفید در ایجاد زیرساخت‌ های مثبت برای کودکان در دوران پیش دبستانی عمل کند.

روش‌ های مختلفی برای سنجش میزان عزت نفس کودکان وجود دارد، مانند مصاحبه شخصی، مشاهده رفتار، چک لیست، پرسشنامه، تست و بازی‌ های آموزشی. از جمله روش‌های پرکاربرد سنجش میزان عزت نفس کودکان، چک لیست است. که شامل سوالات ساده و قابل فهمی است که به کودک کمک می‌کند تا بتواند میزان اعتماد به نفس خود را سنجیده و بهبود بخشید.

چک لیست عزیزی مقدم شامل پرسشنامه استاندارد ، امتیازبندی ، روایی و پایایی ، تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

این چک لیست 20 گویه دارد و توسط عزیزی مقدم 1386 طراحی شده است و به سنجش میزان عزت نفس کودکان می پردازد. این چک لیست در اختیار مربیان قرار می گیرد. و مربیان برای هر یک از کودکان بر اساس مشاهدات خود چک لیست را تکمیل می نمایند.

روایی و پایایی : دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه: دارد
تعداد گویه: 20
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: 7
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD