پرسشنامه هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی

پرسشنامه هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی

پرسشنامه استاندارد هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی

معرفی پرسشنامه
پرسشنامه هوشمندی بازار توسط کوهلی و جاورسکی در سال ۱۹۹۰ تهیه و تنظیم شده است . این پرسشنامه ۱۳ سوال دارد و هدف از طراحی آن بررسی و ارزیابی هوشمندی بازار می باشد .امتیازبندی پرسشنامه براساس طیف لیکرت و از خیلی کم تا خیلی زیاد امتیازبندی شده است.

برطبق نظر کوهلی و جاورسکی نقطه شروع بازارگرایی، هوشمندی نسبت به بازار است . یعنی در اسرع وقت بتوان نیازها و خواسته های مشتری را درمقایسه با رقبا شناسایی کرد.لذا هوشمندی بازار شامل بررسی دقیق اعمال رقبا ، شناسایی اقدامات رقبا در شناخت نیازهای مشتریان و تجزیه و تحلیل نیروهای محیطی مانند قوانین و مقررات دولتی، تکنولوژی و … می باشد .آنها هوشمندی بازار را فقط شامل شناخت نیازهای فعلی مشتریان نمی دانند بلکه به نیازهای آتی آنان نیز توجه خاصی نشان می دهند م عتقدند که سازمان ها باید ابتدا نیازها و خواسته های مشتریان را شناسایی کرده و سپس محصولاتی را تولید کنند که بتوان آن نیازها را ارضا کرد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش رضایی (۱۳۸۴) ذکر شده است.

هدف: ارزیابی هوشمندی بازار از ابعاد مختلف (ایجاد هوشمندی، توزیع هوشمندی، پاسخگویی)
تعداد سوال: ۱۳
تعداد بعد: ۳
پایایی و روایی: دارد
شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
تعداد صفحات: ۹
منبع: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD

این فایل شامل دو مدل از پرسشنامه کوهلی و جاورسکی می باشد.

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD