پرسشنامه تغییر سازمانی میل

پرسشنامه تغییر سازمانی میل

پرسشنامه استاندارد تغییر سازمانی

پرسشنامه استاندارد تغییر سازمانی میل  (۲۰۰۳)  که شامل ۱۰ گویه می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه
رابرت،(۲۰۰۸) تغییر را بر اساس فرهنگ لغت وبستر چنین تعریف میکند: تغییر یعنی برداشتن یا گذاشتن یک چیز در محل دیگر. تغییر در سازمان ها نیز به این معناست که فعالیت های سازمان از وضعیت موجود به کی وضعیت متفاوت در می آید.

برای این که تغییر در سازمان اجرا شود موانعی وجود دارد که مانع اجرای آن میشود این موانع عبارتند از :موانع فردی که شامل: تصور غلط کارکنان سازمان از تغییربه این صورت که تغییر فقط اثر منفی دارد در صورتی که اینطور نیست.

نبودن هماهنگی و همکاری،عدم اطمینان، ترس از دست دادن مقام و موقعیت شغلی ،عادت کردن به وضعیت موجود، ترس از ناشناخته ها. مقاومت در برابر تغییر را می‌توان این گونه تعریف کرد که عبارت است از فرد یا گروهی که دست به کارهایی می‌ زنند تا تلاش برای ایجاد تغییر را متوقف یا در آن اخلال ایجاد کنند. نفس مقاومت می‌تواند شکل‌ های مختلفی به خود بگیرد مثل تضعیف زیرکانه تغییر یا پنهان کردن اطلاعات در جهت ادامه مقاومت یا مثلا از طریق اعتصاب.

مقیاس  پرسشنامه

این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (کاملا مخالفم،۱؛ مخالفم،۲؛ نه موافقم نه مخالف،۳؛موافقم،۴؛ کاملا موافقم؛۵) می­باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی  اینکه ابزار اندازه­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
پایایی این پرسشنامه با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار  بالای spss بدست آمده است.

مشخصات پرسشنامه

پایایی و روایی : دارد (با منبع معتبر)
تفسیر و توضیحات : دارد (به صورت کامل و به دو طریق تحلیل شرح داده شده است)
نوع فایل : ورد آفیس word
منبع : دارد (منبع پرسشنامه + منبع پایایی)
امتیازبندی پرسشنامه : دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 4

فرمت فایل: WORD