پرسشنامه حس انسجام آنتونووسکی ۱۳ گوپه ای

پرسشنامه حس انسجام آنتونووسکی ۱۳ گوپه ای

حس انسجام آنتونووسکی

شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،مقاله بیس،تفسیر و روایی پایایی پرسشنامه

معرفی پرسشنامه
پرسشنامه حس انسجام شامل ۱۳ ماده است که توسط آنتونووسکی تهیه شده است. نمره گذاری پرسشنامه به صورت لیکرت ۷ درجه ای و از ۱ تا ۷ می باشد.حس انسجام است که توسط آرون آنتونووسکی مطرح شد. وی حس انسجام را به صورت یک جهت گیری شخصی به زندگی تعریف می کند. او بر این باور است که از طریق حس انسجام می توان توجیه کرد که چرا فردی می تواند حد بالایی از استرس را از سر بگذراند و سالم بماند.فلنسبورگ و همکارانش بر این باورند که مفهوم حس انسجام در سالهای اخیر به درک بهتر ما از عناصر اجتماعی موثر بر سلامت و بیماری کمک کرده است. مفهوم حس انسجام در سالهای اخیر توجه فزاینده ای را به عنوان یک مدل سلامتی زا به خود جلب کرده است.

روایی و پایایی پرسشنامه

کرانتز و آسترگرن در تحقیقی بر روی ارتباط حس انسجام با بهزیستی شخصی نشان دادند که حس انسجام بالا تمایل به کنترل بهتر و موثر تر استرس را افزایش می دهد و فرد بهزیستی شخصی بالاتری را احساس خواهد کرد در حالی که پایین بودن حس انسجام آسیب پذیری بیشتر در برابر بیماری را افزایش می دهد. همچنین اریکسون و لینداستروم در یک بررسی سیستمی روی مجموعه ی ۴۵۸ مقاله ی علمی و ۱۳ پایان نامه ی دکتری ، نتیجه گیری کردند که پرسشنامه حس انسجام  پایا و معتبر هست.

روایی و پایایی : دارد (خارجی )
تفسیر و نمره گذاری: دارد
مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی )
تعریف مفهومی و عملیاتی:دارد
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۸
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 8

فرمت فایل: WORD