پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)

پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)

دانلود پرسشنامه استاندارد پرسشنامه پنج وجهی ذهن آگاهی بائر و همکاران (FFMQ)

معرفی پرسشنامه

این ابزار یک مقیاس خودسنجی ۳۹ آیتمی است که توسط بائر و همکاران (۲۰۰۶) از طریق تلفیق گویه هایی از پرسشنامه ذهن آگاهی فریبرگ ، مقیاس هوشیاری و توجه ذهن آگاه ، مقیاس ذهن آگاهی کنچوکی ، مقیاس تجدیدنظر شده ذهن آگاهی شناختی و عاطفی  و پرسشنامه ذهن آگاهی سوتامپتون با استفاده از رویکرد تحلیل عاملی تحول یافته است.
ذهن آگاهی به ما یاری می دهد تا درک کنیم که گرچه هیجانات منفی در گستره زندگی رخ می دهد اما آنها جزیی ثابت از روند شخصیت و زندگی نیستند و از این رو باعث می گردد تا فرد به جای واکنش های غیرارادی به این رویدادها، پاسخ ها و واکنش هایی همراه با تامل و تفکر را برگزیند. از این رو ذهن آگاهی سبکی نوین برای ارتباط کارآمدتر با زندگی است که موجب تسکین یا تخفیف دردها و آلام آدمی و غنی بخشی بیش تر به زندگی و معناداری لذت بخش آن می شود.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش احمدوند (۱۳۹۰) ذکر شده است.

پایایی و روایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
مولفه : دارد(سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۹
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: WORD