پرسشنامه رهبری خدمتگزار 28 سوالی

پرسشنامه رهبری خدمتگزار 28 سوالی

پرسشنامه استاندارد رهبری خدمتگزار حاوی 28 سوال و از طیف لیکرت است. این پرسشنامه توسط فاطمه یگانه مهر در سال 1393 تهیه شده است.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه
مفهوم رهبری خدمتگزار در اصل از نظریه رهبری کاریزماتیک ناشی می شود. و طبق نظر بسیاری از صاحب نظران، انگیزش اولیه برای رهبری، میل به خدمت است. گرین لیف که ابداع کننده چنین سبک رهبری است،. فلسفه آن را “توجه داشتن به دیگران و توانایی بالا برای خدمت کردن به آنان” بیان می کند و رهبران خدمتگزار را چنین تعریف می کند.

رهبران خدمتگزار روی خدمت رسانی به دیگران تأکید می‌‌کنند و منافع شخصی را فدای منافع دیگران می‌کنند. تا افراد از درایت و اختیار و سلامت بیشتری برخوردار شوند و خودشان تبدیل به رهبرانی خدمتگزار شوند. او ادامه می‌دهد که فرایند رهبری خدمتگزار با یک احساس طبیعی شروع می‌ شود. که در آن فرد می خواهد در ابتدا خدمت‌ رسانی کند سپس با یک انتخاب هوشمندانه، مشتاق می‌ شود که افراد را رهبری کند.

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از پرسشنامه استاندارد رهبری خدمتگذار نمره ای است. که کارکنان به سوالات 28 گویه ای پرسشنامه استاندارد رهبری خدمتگذار می دهند.

مشخصات پرسشنامه رهبری خدمتگزار

روایی و پایایی: دارد
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعداد سوال: 28 سوال
تعداد مولفه: 5 مولفه
تعاریف عملیاتی و مفهومی پرسشنامه: دارد
مدل پرسشنامه: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
نسخه PDF : دارد
تعداد صفحات: 7
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD