پرسشنامه مدیریت بحران

پرسشنامه مدیریت بحران

پرسشنامه استاندارد مدیریت بحران

نام پرسشنامه : مدیریت بحران
روایی و پایایی : دارد
منبع : دارد
تعداد سوال: ۳۵
ابعاد: دارد ( ۵ مولفه استاندارد)
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحه: ۷

پرسشنامه کاملا استاندارد است

تعریف مفهومی مدیریت بحران

مدیریت بحران سازمانی فرایندی است برای پیشگیری از بحران و یا به حداقل رساندن اثرات آن به هنگام وقوع برای انجام این فرایند باید بدترین وضعیتها را برنامه ریزی و سپس روشهایی را برای اداره و حل آن جستجو کرد. بحران را می‌توان موقعیت اختلال‌ برانگیزی دانست که کل سازمان یا سیستم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و پیش فرض‌های اساسی آن را به چالش می‌طلبد. بحران غالبا به تصمیماتی که خارج از روش‌های عملکردی عادی سازمان یا سیستم‌ تلقی می‌شود نیاز دارد. بحران از تعداد بی‌شماری از شرایط فوق‌ العاده به وجود می‌آید؛ شرایط فوق‌ العاده معمولا در دو گروه جای می‌گیرند: بلایای طبیعی یا سوانح غیر مترقبه ،و سوانح مترقبه یا منتظره.

بحران عبارت است از وضعیتى که نظم سیستم اصلى یا قسمت هایى از آن را مختل نموده و پایدارى آن را به هم مى زند. بحران وضعیتى است که تغییرهاى ناگهانى در یک یا چند قسمت از عوامل متغیر سیستم به وجود مى آورد. شدت وضعیت بحران‌‌ها بستگى به عوامل تشدید کننده یا عناصر کاهش دهنده بحران و تکنیک هاى موجود براى مدیریت و بالاخره مهار آن دارد.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD