پرسشنامه استاندارد نیاز به شناخت

پرسشنامه استاندارد نیاز به شناخت

پرسشنامه نیاز به شناخت

پرسشنامه استاندارد نیاز به شناخت دارای 8 گویه است. که دارای روایی و پایایی تفسیر و شیوه نمره گذاری می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­ گیرد. یعنی اینکه ابزار اندازه­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

پایایی این پرسشنامه با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار بالای spss بدست آمده است.

افرادی که نیاز بالایی به شناخت دارند افرادی هستند که از فرایند تفکر درباره امور لذت می برند. و اغلب بنا به علاقه شخصی به این قبیل فعالیتها مشغول می شوند. جالب این است که نیاز به شناخت به نظر نمی رسد. رابطه زیادی با هوش – خواه استدلال انتزاعی یا استدلال کلامی – داشته باشد. (رک: کاسیوپو، پتی و موریس 1983، ص815) .

بنابراین این مقیاس نوعی سنجش استعداد هوشی یا حتی سنجش معلومات نیست. بلکه مقیاسی از انگیزه به صرف وقت در تفکر درباره امور مختلف است. تفکر، درست همچون هر نوع رفتار دیگر مستلزم تلاش است. و افرادی که نمره بالایی در این مقیاس می گیرند از فرایند تفکر پر تلاش لذت می برند.

این انگیزه در سالهای اخیر عمدتا در بافت تفاوتهای فردی در زمینه چگونگی ترغیب شدن افراد به انجام کاری، مورد مطالعه قرار گرفته است. تفاوتهای بین افرادی که در این انگیزه نمره بالایی می گیرند. و آنهایی که نمره کمی می گیرند.

مشخصات پرسشنامه نیاز به شناخت

هدف: اندازه گیری سطح نیاز به شناخت در افراد
تفسیر و شیوه نمره گذاری : دارد
روایی و پایایی : دارد
تعداد سوال: 8
نوع فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: 3
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

قیمت : 15,000 تومان

تعداد صفحات: 3

فرمت فایل: WORD