گزارش کارآموزی برق ساختمان

گزارش کارآموزی برق ساختمان

برق ساختمان
مقدمه کارآموزی
از آنجا که وظیفه ی من در دوره ی کارآموزی سیم کشی ساختمان بود مکان کارآموزی اینجانب ساختمان ها و اماکن در حال ساخت محسوب می شود که پس از اتمام مراحل اولیه ی ساخت سیم کشی آن آغاز می گردید. اما به دلیل این که کار سیم کشی روی ساختمان های مختلف انجام می شود نمی توان به طور دقیق محلی را به عنوان مکان کارآموزی مشخص نمود لذا نوشتن تاریخچه ی سازمان و رسم نمودار سازمانی آن امکان پذیر نمی باشد.
در رابطه با نوع خدمات باید گفت که سیم کشی مدارات مختلف اماکن مسکونی و تجاری و به ویژه سیستم های روشنایی آن ها از خدمات اصلی این حرفه به حساب می آید.

فرایند سیم کشی یک ساختمان بدین شرح است که: پس از خواندن نقشه ی سیم کشی ساختمان که قبلا توسط مهندسین تهیه شده است مسیرهایی را که باید لوله های سیم کشی از آن جا عبور کند و همچنین مکان هایی را که باید قوطی های کلید و پریز نصب شوند، مشخص می شود. پس از آن باید مسیرعبور لوله ها و جای قوطی های کلید و پریز کنده شود؛ این کار توسط دستگاه هایی مانند فرز دیوارکن و دریل ضربه ای انجام می شود. پس از کندن محل های مشخص شده کار لوله گذاری و نصب قوطی های کلید و پریز انجام می شود. نکته: برای مکان هایی که استقامت مکانیکی اهمیت زیادی ندارد (مانند لوله هایی که از داخل دیوار می گذرند) از لوله های خرطومی و برای مکان هایی که استقامت مکانیکی بالا نیاز است (مانند لوله هایی که باید از کف عبور کنند) از لوله های پلاستیکی سخت P.V.C استفاده می شود.

شناسایی مواد
هادی های مورداستفاده در سیم کشی
معمولا جنس هادی و عایق ونوع کاربرد کابل ها وسیم ها با حروف مشخصی نشان داده می شود که روی روکش خارجی کابل ها و سیم ها نوشته می شود. هر یک از حروف مفهوم به خصوصی دارد. مثلا N علامت سیم مسی است که طبق استاندارد VDE آلمان ساخته شده باشد. Y به معنی عایق پروتو (P.V.C) دور هر رشته است، S,Z علامت سیم های مخصوص، F علامت سیم های نرم، A برای سیم کشی دهخل لوله ها و M به مفهوم سیم های مقاوم در مقابل رطوبت است. در ادامه چند نوع از سیم ها که مورد استفاده ی بیشتری در سیم کشی دارند معرفی می شود.

فهرست مطالب
مقدمه ۴
شناسایی مواد
انواع سیم ها
روش های سیم کشی
اجزاء و قطعات مدار
انواع مدارهای الکتریکی
تابلوی توزیع اماکن مسکونی
اصول فنی و ایمنی اصول فنی و ایمنی که باید در سیم کشی مورد توجه قرار گیرد
استاندارد سیم ها
نصب قوطی کلید، پریز و تقسیم
آنتن مرکزی
برآورد قیمت تجهیزات مورد نیاز

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 45

فرمت فایل: WORD