گزارش کارآموزی رشته مکانیک خودرو، تعمیرگاه

گزارش کارآموزی رشته مکانیک خودرو، تعمیرگاه

کارآموزی مکانیک خودرو در تعمیرگاه ، تصحیح ارتفاع : مقدار مکش هوا در موتور نسبت به فشار اتمسفر تغییر می کند و همچنین فشار اتمسفر به ارتفاع محل کارکرد خودرو بستگی دارد . سنسور فشار ، در داخل مانیفولد هوا قرار دارد که تغییرات را محاسبه کرده و به تناسب آن زمان کنترل پاشش را تنظیم می نماید و بر اساس این تنظیم بنزین تزریق می کند . این اندازه گیری هنگامی صورت می گیرد که موتور روشن و تحت بار زیاد و در دور کم می باشد .

سنسور فشار مانیفولد هوای ورودی ( ۱۳۱۲ ) در حالت سوئیچ باز و موتور روشن در حال کار می باشد و اطلاعات فشار هوای ورودی را به ECU (1320) می دهد . این سنسور با ۵VDC کار می کند و این ولتاژ را از طریق پایه ۱۴ و سیم شماره ۱۳۵۵ از ECU ( 1320 ) دریافت می کند…

کنترل یونیت موتور (ECU) سیستم سوخت رسانی و جرقه :
این دستگاه عملکرد خود را بر مبنای بسسیاری از اطلاعاتی که از سنسورهای مختلف دریافت می دارد تنظیم می کند و عملیات های زیر را تحت کنترل قرار می دهد .

محاسبه زمان و مراحل تنظیم پاشش :
– با تصحیح برنامه
– خود انطباقی
– موقعیت استارت زدن
– تصحیح ارتفاع ( ارتفاع محل کارکرد خودرو )
– قطع سوخت هنگام کاهش سرعت و اتصال مجدد
– تصحیح ولتاژ باتری
– تصحیح شرایط گذرا

محاسبه زمان جرقه در کویل دوبل :
– با تصحیح برنامه
– تصحیح دینامیکی
– کنترل ولتاژ کویل

عملکرد کنترل کننده های کمکی :
– پمپ بنزین برقی
– کمپرسور کولر ( سیستم تهویه )
– لامپ عیب یاب سیستم سوخت رسانی و جرقه
– سرعت سنج
– محدوده سرعت موتور

سنسور فشار مانیفولد هوای ورودی :
این سنسور بطور مداوم فشار درونی مانیفولد هوای ورودی را اندازه گیری میکند و از نوع پیزو الکتریک می باشد . ( یعنی با تغییرات فشار ، مقدار مقاومت الکتریکی آن تغییر می کند )
ولتاژ مثبت 5 ولت بوسیله ECU به این سنسور اعمال می شود و این سنسور به ازای هر فشاری ، یک ولتاژ متناسب به ECU بر می گرداند .
این اطلاعات به ECU اجازه می دهد تا جریان تزریق را متناسب با وضعیت های مختلف موتور ، و با ارتفاعات مختلف وفق دهد .
همچنین این اطلاعات برای تغییر آوانس های زمان جرقه به کار می رود .

استپ موتور در وضعیت های زیر عمل می کند :
– در مرحله راه اندازی
– در دور آرام
– کنترل کردن شرایط گذرا
– بعد از خاموش کردن موتور ، ولتاژ به مدت 4 تا 5 ثانیه به استپ موتور داده می شود.

فهرست مطالب:
مقدمه
موتور XU7 JP/L/Z
کنترل یونیت موتور ECU
محاسبه زمان جرقه در کویل
سنسور دور موتور
سنسور دمای هوای ورودی
کویل دوبل
انژکتورها
پیش گرمکن دریچه گاز
لامپ عیب یاب سیستم سوخت رسانی و جرقه
دانستنیهای عمومی خودرو
سیستم انژکتوری
اجزاء سیستم سوخت رسانی انژکتوری
ECU و سیستم جرقه زنی اتومبیل
موتور XU7 JP/L/Z

این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد و با فرمت word در اختیار شما قرار می گیرد. و فایل قابل ویرایش است
تعداد صفحات : ۳۳

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 33

فرمت فایل: WORD