پاورپوینت آموزشی درس کاربرد فناوری های جدید در آموزش ، کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی

پاورپوینت آموزشی درس کاربرد فناوری های جدید در آموزش ، کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی

آموزشی درس کاربرد فناوری های جدید در آموزش ، کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی

مؤلف: دکتر شهناز ذوفن

توضیحات پاورپوینت
جایگاه درس در رشته
نوع درس:  اصلی (اجباری)
منابع کمکی اضافه:
تعداد کل ساعات تدریس:  ۲۰
تعداد جلسات تدریس: ۱۰
اهداف درس در رشته
توانمند ساختن دانشجویان در ورود به عرصه‌های تخصصی مهارتی:
کسب مدارج مهارتی شبکه‌ ها مانند MCSE, CCNA, CCIE,…
راهبری شبکه در سازمان Network Administrator
طراح معماری شبکه سازمان Networking Architecture Design
مشاور سفارش و خرید تجهیزات شبکه سازمان
رعایت امنیت شبکه سازمان Network Security
برنامه‌نویسی در محیط شبکه

رئوس مطالب فراگیری
مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی
طراحی فرصتهای یادگیری
کاربردهای رایانه در آموزش و یادگیری
نگاهی به ابزار رایانه
کاربردهای اولیه رایانه
کاربردهای رایانه‌ای از راه دور: اینترنت
چندرسانه‌ای‌های رایانه‌ای
ابزارهای مکالمه‌ای ارتباط از راه دور

فصل اول:

مبانی و شرایط تاریخی و اجتماعی فناوری آموزشی

فهرست مطالب فصل
اندیشیدن در باره فناوری
تعریف رسانه‌ها و فناوری آموزشی
تعریف رسانه‌ها
تعریف فناوری
تعریف فناوری آموزشی
تعریف فناوری تدریس
فناوری
فناوری تدریس
فناوری آموزشی
جایگاه فناوری در آموزش و پرورش
ماشینهای تغییر و دگرگونی
تکامل فناوری رایانه‌ای
تکامل فناوری رایانه‌ای- دیروز
تکامل فناوری رایانه‌ای- امروز
تکامل فناوری رایانه‌ای- فردا

فناوری

دید سنتی :
فناوری را دستگاه و ابزاری تلقی می‌کند جهت گسترش قدرتهای فیزیکی و احساسی
دید جدید :
فناوری وسیله‌ای است بالاتر از ابزارهای کمکی برای رسیدن به هدف و فعالیتی انسانی
فناوری پلی است بین استعداد‌‌ و قدرت

رسانه‌ها و فناوری آموزشی

تعریف رسانه‌ها
وسایل کمکی سمعی و بصری جدید
ابزار واسطه‌ای بین استفاده‌ کننده اطلاعات و خود اطلاعات جهت تولید ، دریافت، جمع آوری، دستکاری یا سنجش اطلاعات

تعریف فناوری ( تکنولوژی )

۱- زمینه‌ای عقلانی جهت اطمینان از مهارنمودن طبیعت فیزیکی به وسیله انسان از طریق کاربرد قوانین علمی شناخته‌شده
۲- سیستم‌هایی که گروههای کوچکی با مهارتهای فنی و سلسله مراتب منظم آنها را طراحی نموده تا گروههای بزرگ، وقایع و ماشین‌آلات را تحت کنترل خود درآورند.
۳- پال ستلر :
کلمه فناوری در لاتین به معنای یافتن یا ساختن است . بر خلاف تصور تنها به استفاده از ماشین آلات اطلاق نمی‌شود بلکه به هر هنر و مهارت عملی که از دانش علمی استفاده می‌کند، گفته می‌شود .
۴- جیمز فین:
فناوری روشی است جهت برخورد با مشکلات با در نظرگرفتن اهمیت و جذابیت آن
علاوه بر ماشین‌آلات، شامل فرآیندها، مدیریت، و سازوکارهای کنترل انسانی و غیر انسانی است.
۵- هایمن ریک‌اور:
علم با فناوری یکسان نمی‌باشد:
علم با کشف و ارتباطات حقیقی در مورد پدیده‌های قابل رؤیت در طبیعت مرتبط است.
فناوری با ابزار و روش انجام کارها یعنی با روشهایی سروکار دارد که انسان مدرن جهت اقزایش قدرت فکری و بدنی خود آنها را به وجود آورده است.
الزامی بودن حذف عوامل انسانی در رسیدن به هدف در روشهای علمی
فناوری عمل و اجراست و نیاز به توجه عوامل انسانی دارد.

شناسنامه درس
نام درس: کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش زبان فارسی
نام کتاب: کاربرد فناوری‌های جدید در آموزش
نام مؤلف: دکتر شهناز ذوفن
شماره ویرایش: ویرایش اول تابستان ۱۳۸۳
انتشارات: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت)
تعداد واحد: ۲
فصل‌های مرجع درس: کل کتاب ۸ فصل
رشته تحصیلی: کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی
گروه آموزشی: علوم تربیتی
طراح اسلایدهای خلاصه درس: دکتر داود کریم‌ زادگان‌ مقدم

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 213

فرمت فایل: پاورپوینت