تجربیات کارشناس تربیت بدنی اداره اموزش و پرورش

تجربیات کارشناس تربیت بدنی اداره اموزش و پرورش

تجربیات کارشناس تربیت بدنی اداره اموزش و پرورش

مقدمه
اینجانب کارشناس تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش می باشم . و هدف از تحریر این نوشتاربیان اهمیت تربیت بدنی در مدارس و توصیه های و رهنمودهای لازم حاصل تجربیات بنده به دبیران تربیت بدنی مدارس می باشد .

اهداف تربیت بدنی در مدارس

امروزه دانش تربیت بدنی وعلوم ورزشی ،در نظام آموزش و پرورش جهان جایگاهی بس مهم و پراهمیت یافته است، زیرا آموزش و پرورش صحیح کودکان و نوجوانان به روش علمی صحیح بستگی دارد.از این رو لازم است تربیت بدنی و علوم ورزشی که جزء جدا ناشدنی نظام آموزشی و تربیتی دنیای کنونی است ،از ارزش ها و نیازهای صحیح برخوردار باشد تا بتواند نیازهای اساسی دانش آموزان و نوآموزان را برآورده نماید.

درس تربیت بدنی به دانش آموزان می آموزد که تحرک و فعالیت جسمانی را چگونه با فعالیت روزانه خود در آمیزند و از شیوه زندگی فعال و سالمی پیروی کنند و به گونه ای پرورش یابند که بتوانند با چالش های اجتماعی برخورد مناسب نمایند.اما اهداف تربیت بدنی شامل اهداف

  1. اختصاصی
  2. غیر اختصاصی می شود. که در ادامه به بررسی آنه می پردازیم .

نکات کلیدی :
تربیت بدنی در مدارس – راهکارها و روش ها – تجربیات

فهرست مطالب

مقدمه : ۹
اهداف تربیت بدنی در مدارس ۹
نکات کلیدی : ۹
حیطه وظایف کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش : ۱۰
اهداف اختصاصی تربیت بدنی در مدارس ۱۱
اهداف غیر اختصاصی ۱۱
۱- هدف های بهداشتی و تندرستی : ۱۱
۲- هدف های تربیتی و اخلاقی ۱۲
۳- هدف های روانی و اجتماعی ۱۲
بیان تجربیات و راهکارهای پیشنهادی برای دبیران تربیت بدنی ۱۳
تهیه طرح درس ۱۳
امتیازهای دیگر یک طرح درس مناسب به شرح زیر است : ۱۴
نقش ورزش مدارس در ابعاد روانی کودکان ۱۵
نقش مربیان ورزش در آموزش مهارت های زندگی ۱۵
راهکارهایی برای ارتقای تربیت بدنی مدارس ۱۶
جهت ارتقای تربیت بدنی در مدارس : ۱۶
بنابراین : مهم ترین موارد در کیفی سازی ساعت ورزش مدارس : ۱۸
ورزش قهرمانی : ۱۹
نقش ورزش مدارس در شکوفایی ورزش کشور ۱۹
معلم تربیت بدنی خوب کیست؟ ۲۲
دانش و معلومات ۲۳
شخصیٌت. ۲۳
ثبات عاطفی ۲۴
تفاوتهای فردی ۲۴
شأن و علاقه شغلی ۲۴
شرایط لازم فردی ۲۵
تندرستی ۲۵
وضع ظاهر ۲۵
صدا ۲۵
منش ۲۶
خلاقیت ۲۶
مردم دوستی ۲۶
اشتیاق ۲۷
شوخ طبعی ۲۷
ارتباط شغلی ۲۷
روشهای انسانی ۲۸
قابلیتهای کنش متقابل ۲۸
ارتباطهای کلامی ۲۹
گوش دادن ۲۹
ذی علاقه بودن ۲۹
معلم در مدرسه ۳۰
وظایف عام ۳۰
وظایف خاص ۳۱
مراحل تدریس درساعت تربیت بدنی ۳۲
قبل از آموزش ۳۴
وظایف رهبر گروه عبارتند از: ۴۰
روش هاس پیشنهادی برای این کار عبارتند از : ۴۱
آیااولیاء به زنگ ورزش اهمیت می دهند ؟ ۴۹
لذت زنگ ورزش را با قوانین سخت و آموزشهای یکنواخت از بین نبریم. ۵۰
چگونه یک معلم ورزش موفق باشیم؟ ۵۲
طرح درس سالانه کاربردی داشته باشید ۵۲
طرح درس روزانه داشته باشید ۵۲
تابلوتربیت بدنی ۵۴
کمدورزش ۵۴
توجه به ظاهرتان ۵۴
نگرش مثبت داشته باشید ۵۴
خودتان رارتقادهید ۵۵
ازمشارکت دانش آموزان استفاده کنید ۵۶
بایدها و نبایدهای ورزش دانش آموزان در زمستان ۵۶
تغییرات بدن در فصل سرد ۵۶
ورزش در هوای سرد چه فایده ای دارد؟ ۵۷
پس از انجام ورزش چه باید کرد؟ ۵۸
غذاهای گرم برای ورزش ۵۸
دانش آموزانی که ورزش برایشان خط قرمز دارد ۵۸
آموزش چند بازی برای گرم کردن و نرمش در ساعات درس تربیت بدنی ۵۹
بازی زو ۵۹
بازی دست رشته ۶۰
نحوه بازی: ۶۰
نقاط ضعف و تهدیدات و پیشنهادهای درس تربیت بدنی در مدارس ۶۱
تهدیدها : ۶۱
نکات قوت ۶۱
نکات ضعف ۶۱
چالش‌ها: ۶۲
فرصت ها : ۶۳
پیشنهادات: ۶۴
نتیجه گیری: ۶۶
منابع : ۶۷

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 67

فرمت فایل: WORD