پرسشنامه کیفیت خواب پیتزبورگ

پرسشنامه کیفیت خواب پیتزبورگ

دانلود پرسشنامه استاندارد کیفیت خواب پیتزبورگ (PSQL)

معرفی پرسشنامه

پرسشنامه کیفیت خواب پیتزبورگ نگرش افراد را پیرامون کیفیت خواب در چهار هفته گذشته را بررسی می کند .۹ سوالی می باشد  .هر مقیاس پرسشنامه نمره ای از صفر تا سه می گیرد .
کیفیت خواب به دو دلیل عمده سازه بسیار مهم بالینی است . دلیل اول : شکایت افراد در مورد کیفیت خوابی که دارند ، بسیار رایج است: بررسی ها نشان دهنده این است که ۱۵ تا ۳۵ درصد جمعیت بزرگسال از وجود اختلال در کیفیت خواب خود شکایت دارند ، به عنوان مثال مشکل در بخواب رفتن و مشکل در داشتن مدت زمان خواب مناسب  . دومین دلیل : کیفیت خواب پایین می تواند مهمترین نشانه وجود اختلالات خواب و پزشکی باشد . یکی از مهمترین مولفه های که کیفیت خواب را اندازه گیری می کند مولفه مدت زمان خواب است . این مولفه ممکن است رابطه مستقیمی با مرگ و میر افراد داشته باشد. پرسشنامه حاضر علاوه بر مولفه مدت زمان خواب ۵ مولفه دیگر را نیز ارزیابی می کند.

روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.
روایی و پایایی این پرسشنامه در پژوهش کاکویی و همکاران  (۱۳۸۹)  به دست آمده است.

روایی و پایایی: دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعریف مفهومی: دارد
فرمت فایل: ورد آفیس WORD
تعداد صفحات: ۱۵
مولفه : دارد (سوالات مربوط به هر مولفه مشخص نیست)
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 15

فرمت فایل: WORD