گزارش کارآموزی بنیاد شهید و امور ایثارگران

گزارش کارآموزی بنیاد شهید و امور ایثارگران

بنیاد شهید و امور ایثارگران

پیشگفتار گزارش کارآموزی حسابداری
در طول دوره کارآموزی در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ، با سیستم های حقوق و دستمزد در ادارات دولتی و سیستم حسابداری دولتی در یک ارگان با تعداد کارکنان بالا و پر مخاطب آشنا شدم که مشروح آموخته هایم را در این دوره که شامل مواردی از قبیل محاسبه حقوق کارکنان ، فوق العاده ها ، کسورات و … بود و همچنین نرم افزار حقوق و دستمزد مورد استفاده را در ذیل به استحضار می رسانم .

مقدمه
جذابیت بهره‌جویی از نرم‌افزارهای مالی زمانی نمود پیدا می کند که لازم باشد محاسبات پیچیده‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پرهیز از هرگونه خطایی صورت گیرد. محاسبه‌ی حقوق و دستمزد کارکنان در سازمان‌ها و موسسات اقتصادی مثال بارزی از همین محاسبات زمان‌بر است که مسئولین مالی همیشه درگیر آن هستند. حال آن که به دلیل تنوع شیوه‌های محاسبه و تعدد عوامل تاثیرگذار، طراحی نرم‌افزاری که پاسخگوی نیاز کاربران گوناگونی باشد، از ظرافت و پیچیدگی خاصی برخوردار است.

سیستم «حقوق و دستمزد»، وظیفه محاسبه حقوق و مزایای کارکنان سازمان را با توجه به اطلاعات دریافتی از سایر سیستم‌های حوزه «اداری- مالی» بر عهده دارد. این سیستم از یک سو ارتباط تنگاتنگی را با سیستم «مدیریت منابع انسانی» جهت دریافت اطلاعات استخدامی پرسنل برقرار و از سوی دیگر اطلاعات عملکرد پرسنل را از سیستم «حضور و غیاب» دریافت می‌نماید. اطلاعات مالی ایجاد شده در محاسبات این سیستم نیز به‌طور مکانیزه به سیستم «حسابداری مالی» ارسال می‌گردند. امکانات گسترده این سیستم در تعریف پارامترهای محاسبه حقوق به‌صورت کاملا پویا و با توجه به نیازهای موجود، سازمان را قادر می‌سازد که بدون وابستگی به لایه‌های نرم‌افزاری، اطلاعات خود را در سیستم تعریف نموده و آن را بسته به نیازهای خود بومی نماید.

فصل اول

معرفی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران

تاریخچه
بر اساس فرمان مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) به منظور تجلیل و تکریم از شهدا و جانبازان و ایثارگران و خانواده های مکرم آنان بینیاد شهید انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

پس از خاتمه جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۷ بمنظور رسیدگی شایسته به امور جانبازان مسئولیت اداره امور جانبازان که تا آن زمان تحت پوشش بنیاد شهید بودند با فرمان حضرت امام خمینی (ره ) بر عهده بنیاد مستضعفان قرار گرفت و نام این نهاد به بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی تغییر یافت.

در سال ۱۳۶۹ همزمان با بازگشت آزادگان عزیز به آغوش میهن اسلامی ستاد رسیدگی به امور آزادگان زیر نظر نهاد ریاست جمهوری تاسیس و امور مربوط به رسیدگی به خانواده های این عزیزان که تا آن زمان تحت پوشش بنیاد شهید بودند به این ستاد واگذار شد .
پس از درخواست مسؤولان نهادهای ایثارگری و براساس فرمان مقام معظم رهبری و طبق مصوبه شورای عالی اداری در تاریخ ۱۹/۲/۸۳ تجمیع نهادهای ایثارگران در ساختاری یکپارچه در بدنه دولت به تصویب رسید و به این ترتیب بنیاد شهید و امورایثارگران شکل گرفت.

فهرست مطالب
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول – معرفی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران
معرفی
تاریخچه
فصل دوم – محاسبات تئوری
روش محاسبه حقوق و دستمزد نظام کارمندی
طرز محاسبه ضریب حقوقی در سال ۱۳۸۵
طرز محاسبه حق اولاد
طرز محاسبه حق عائله مندی
طرز محاسبه فوق العاده شغل
طرز محاسبه محرومیت و تسهیلات زندگی
فوق العاده محل خدمت
فوق العاده محرومیت از روستا
طرز محاسبه فوق العاده نوار مرزی
طرز محاسبه فوق العاده جذب مناطق محروم
طرز محاسبه فوق العاده ویژه
تفاوت حقوق با هیئت علمی
طرز محاسبه فوق العاده برجستگی
کمک هزینه ازدواج و فوت
کمک هزینه سفر
کمک هزینه مسکن مناطق محروم
قانون پرداخت پاداش پایان خدمت
بازنشستگی
اختیاری
توافقی
اجباری
فصل سوم – قراردادهای کار
۱- تعریف قرارداد کار
۲- ویژگی‌های قرارداد کار
مشروعیت مورد قرارداد
معین بودن موضوع قرارداد
۳- دوره آزمایشی
۴- قراردادهای کارمزدی
۴-۱- نحوه محاسبه حقوق و مزایا قراردادهای کارمزدی
۵- قراردادهای مزدساعتی
مشاغل آموزشی و پژوهشی
۶- قراردادهای کارمزد ساعتی
۶-۱- نحوه محاسبه حقوق ومزایا قراردادهای کارمزد ساعتی
فصل سوم – آشنایی با نرم افزار
سیستم حقوق و دستمزد
سیستم های حقوق و دستمزد
خلاصه مشخصات سیستم حقوق و دستمزد
ضوابط و ویژگی‌های سیستم پرسنلی
عملیات مربوط به احکام کارگزینی و ابلاغیه
عملیات ثبت و نگهداری مشخصات کارکنان و مدیران
فعالیت‌های مربوط به حقوق و دستمزد
فعالیت‌های مربوط به آموزش
گزارشها
امکان گزارشگیری پویا
ارتباط سیستم پرسنلی با سایر سیستم‌ها
نرم افزار ها در سیستم حقوق و دستمزد
گزارش ها
فصل چهارم – نتیجه گیری
نتیجه گیری

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 40

فرمت فایل: WORD