گزارش کاربینی بانک حکمت ایرانیان

گزارش کاربینی بانک حکمت ایرانیان

گزارش کاربینی بانک حکمت ایرانیان
مقدمه
بانک حکمت ایرانیان بانک خصوصی که ۵۱ درصد سهام آن مربوط پرسنل ارتش که بیش از ۱۸۰ هزار نفر سهامدار عضو دارد و سپرده نزد بانک مرکزی آن مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال میباشد که از سال ۸۹ شروع به فعالیت نموده است.

کار در شعبه :
برنامه نرم افزاری بانک نگین میباشد که بیشتر بانک های خصوصی از این سیستم استفاده می کنند. ارائه خدمات به مشتریان به شرح ذیل میباشد:

  1. افتتاح سپرده قرض الحسنه
  2. افتتاح سپرده کوتاه مدت
  3. افتتاح سپرده بلند مدت
  4. افتتاح حساب جاری
  5. صدور ضمانت نامه
  6. صدور آنی کارت
  7. فعال کردن همراه بانک
  8. فعال کردن اینترنت بانک
  9. فعال کردن تلفن بانک
  10. انواع تسهیلات به پرسنل وغیره
  11. و……….

تمام پرسنل محترم ارتش همه ماهه حقوقشان را از این بانک دریافت میکنند که قبلاً از بانک سپه انجام می گرفت .
بانک با قبول سپرده به مشتریان تسهیلات پرداخت می نمائید به این شکل که با افتتاح پس اندازبه میزان همان مبلغ سپرده در حساب می ماند وبعد از۳ ماه به همان میزان تسهیلات به مدت ۱۵ ماه وسود ۱۴ درصد طبق نرخ بانک مرکزی پرداخت می گردد وضمانت آن یک نفرشاغل و یا بازنشسته به همراه سفته گرفته می شود(حداکثر وام به مبلغ ۵میلیون ریال )وبه ازای هرماه رسوب مدت ۵ ماه به مدت وام اضافه می شود
هر روز معاون شعبه سندهای روز قبل را با روزنامه شعبه کنترل میکند وبعد از آن پشت نمره و بایگانی می کند.

برای افتتاح حساب جاری قبل از باز کردن حساب کارهای زیر انجام می گیرد:

  1. گرفتن فتوکپی شناسنامه
  2. گرفتن فتوکپی کارت ملی
  3. استعلام از بانک مرکزی
  4. جواز کار یا همان پروانه کسب اجاره نامه و برای پرسنل ارتش معرفی از یگان برای افتتاح هر حسابی باید تمام اطلاعات مشتری اعم از کد ملی وآدرس دقیق محل سکونت و شماره شناسنامه و تلفن وسریال شماره شناسنامه دقیقاً ثبت گردد.

با افتتاح هر نوع حسابی توسط مشتری وبا درخواست فرم مربوط به عابر بانک به آنی انجام میگیرد که حساب فوق را می تواند پشتیبان قرار داد که هنگام مراجعه به عابر با درخواست نقدی که حداکثر ۲ میلیون ریال میاشد از حساب فوق پرداخت مینمائید در ضمن کارت عابر بانک حکمت ایرانیان در خودپرداز بانک مبلغ ۴ میلیون ریال پرداخت می کند وحداکثر انتقال وجه به مبلغ ۹۰ میلیون ریال در روز می باشد.

حساب بانک حکمت به حکمت و در ضمن از این خوپردازها دریافت شارژ همراه وپرداخت قبوض انجام می گیرد. هر روز صبح رئیس صندوق صندوق تحویلدارها را افتتاح میکند و مبلغ صندوق تحویلدارها را شار‍ژ میکند و اگر در مدت روز احتیاج داشته باشند دوباره شارژ می کند ودر صورت نیاز رئیس صندوق طی تماس تلفنی با خزانه با ماشین حمل پولبه شعبه آورده میشود ودر ضمن مبلغ صندوق و همچنین خودپرداز تا میزانی در موقع حادثه بیمه می باشد.ودر هنگام سند زدن رئیسی صندوق ار آیتم ارسال وجوه نقد به شعبه استفاده میکند که وجوه در راه بستانکار و صندوق بدهکار می شود واین عمل عکس در خزانه سند خورده می شود.که تمام کارهای شعبه با تآیید رئیس شعبه صورت می گیرد.

هر کدام از پرسنل از رمز عبور که مربوط به خود می باشد استفاده می کنند و نه باید آنرا در دسترس بقیه قراردهد سر فصلی در دفتر کل وجود دارد به نام شارژ تمبر مالیاتی که در موقع افتتاح حساب کوتاه مدت-جاری – بلند مدت وهمچنین تسهیلات که توسط رئیس صندوق شارژ میشود که ماهیت آن بدهکار میباشد برای مثال موقع افتتاح حساب بلند مدت رئیس صندوق حساب شارژ تمبر مالیاتی خود را بس وحساب تمبر تحویلدار را بد می کند وبعد تحویلدار حساب تمبر خودرا بس وحساب مشتری را بد می کند.

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 18

فرمت فایل: WORD