پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی
پرسشنامه یادگیری سازمانی از 26 گویه تشکیل شده است که به منظور سنجش میزان یادگیری سازمانی بکار می رود.
نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت 5 نقطه ای می باشد. که برای گزینه های «خیلی کم»، «کم»، «متوسط»، «زیاد» و «خیلی زیاد». به ترتیب امتیازات 1، 2، 3، 4 و 5 در نظر گرفته می شود.
تعریف مفهومی پرسشنامه
داجسون (۱۹۹۳) یادگیری سازمانی را چنین تعریف می کند: روشی که سازمان ها ایجاد، تکمیل و سازماندهی می کنند. تا دانش و جریان های عادی کار در رابطه با فعالیت هایشان و در داخل فرهنگ هایشان و هم چنین کارایی سازمان. را از طریق بهبود به کارگیری مهارت های گسترده نیروی کارشان، انطباق داده و توسعه بخشند (ابویی اردکانی، ۱۳۷۹).
در تعریفی که توسط هوبر (۱۹۹۱) ارایه شده است. یادگیری به گونه ای تعریف شده که می تواند در هر سطح از تجزیه و تحلیل برای فرد، گروه و یا سازمان به کار رود. به نظر هوبر یک هویت زمانی یاد می گیرد. که از طریق پردازش اطلاعات محدوده رفتار بالقوه ها تغییر کند. (امرالهی، ۱۳۸۰) و قهرمانی (۱۳۸۰) .نیز یادگیری سازمانی را عبارت از فرایند بهسازی عملکردها از طریق دانش و درک بیشتر می داند (ناظم، ۱۳۸۷).
یادگیری سازمانی فرایند پویایی از دانش، شامل خلق و کسب دانش، انتشار و اشتراک دانش، و کاربرد دانش است. (Morales et al., 2006). در جریان این فرایند، دانش در یک سازمان تولید و کسب شده، انتظار یافته و به اشتراک گذاشته شده. و در نهایت در فرایندهای جاری سازمان به کار گرفته می شود. (عباسی و همکاران، ۱۳۹۰).
تعریف عملیاتی پرسشنامه
در این پژوهش منظور از نمره استاندارد یادگیری سازمانی نمره ای است که فرد به سوالات 26 ماده ای پرسشنامه مذکور می دهد.
روایی و پایایی پرسشنامه یادگیری سازمانی
در پژوهش (منبع داخل فایل)، روایی پرسشنامه مطلوب عنوان شده و پایایی پرسشنامه با آلفای کرونباخ بالای ۸۰% ذکر شده است.
مشخصات پرسشنامه استاندارد
هدف: سنجش میزان یادگیری سازمانی
روایی و پایایی : دارد (فارسی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
تعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
پایایی مقاله بیس: دارد (یک مقاله انگلیسی و یک مقاله فارسی)
فرمت فایل : ورد آفیس WORD
نسخه پی دی اف PDF : دارد
تعداد صفحات: ۷
منبع: دارد
پرسشنامه کاملا استاندارد است