پاورپوینت درس معماری کامپیوتر

پاورپوینت درس معماری کامپیوتر

پاورپوینت معماری کامپیوتر

معماری کامپیوتر (۳ واحد درسی تئوری)

این درس در مورد چیست؟
این درس در مورد ساختار و چگونگی طراحی کامپیوتر های دیجیتالی است این مطلب معروف به “معماری کامپیوتر” است (که شامل معماری مجموعه دستورالعمل + سازماندهی سخت افزاری می باشد ) .

چرا سازماندهی کامپیوتر را بررسی می کنیم
شاید هیچکدام از شما در شرکتهای Intel و یا AMD کار نکرده اید
اما . . .
– کامپیوترهای جاسازی شده
– طراحی کامپایلر
– حتی طراحان نرم افزار
با محصولات این شرکتها در ارتباطند .

طرح کلی درس

بازنگری کلی
کارایی
مجموعه دستورالعملها
محاسبات کامپیوتر
ماشینهای تک چرخه ای
خط لوله ای
سیستمهای حافظه (RAM , Caches , Virtual Memory)
سوپر اسکالر (Superscalar/VLIW) و چند پردازنده ها
مباحث دیگر

سرفصل ۱: رئوس مطالب در معماری و سازماندهی کامپیوتر

یافتن توانایی ارائه اطلاعات پایه از معماری و سازماندهی کامپیوتر در جریان طراحی کامل یک کامپیوتر
دریافتن مسئولیتهای حرفه ای و اخلاقی یک مهندس کامپیوتر (مخصوصا معمار کامپیوتر)

معماری به چه معناست؟

“ فن یا دانش یا ساختمان … فن یا پرداختن به طراحی و پیاده سازی ساختارها … “
Webster 9th New College Dictionary
“شامل نقشه ، طراحی ، ساخته و دکوراسیون چگونگی عملکرد “
American College Dictionary

معماری کامپیوتر

– کلمه ای که توسط Fred Brooks ابداع گردید.
“معماری کامپیوتر، یعنی کامپیوتر از دید کاربر”
– Amdhal et al, (64)
“ما بوسیله معماری، ساختار واحدهای تشکیل دهنده یک سیستم کامپیوتری را هدفمند می نمائیم .”
– Stone, H. (1987)

“معماری یک کامپیوتر عبارتست از محیط یا فضای بین ماشین و نرم افزار”
– Andris Padges
IBM 360/370 Architect
ساختار: نظم و ترتیب دادن به بخشهای ثابت (نقشه)
سازماندهی: فعل و انفعال پویای این بخشها و مدیریت آنها
پیاده سازی: طراحی کردن بلوک بخشهای دارای هدف خاص
ارزیابی کارایی: مطالعه رفتار سیستم (decorative treatment)

معماری (از دیدگاه معمار)

پیاده سازی
سازماندهی: منظر سطح بالا
سیستم حافظه
ساختار گذرگاه (bus)
طراحی داخلی CPU
سخت افزار
طراحی منطقی
تکنولوژی بسته بندی (packaging)
معماری مجموعه دستورالعمل

نکات مهم

به خاطر بسپارید: نکته اینست که بیاموزید چگونه معماری به مفهوم تکنولوژی موجود را ارزیابی کنید.
شناختن روش خیلی مهم است، اما پایان کار نیست.

مراحل در سازماندهی کامپیوتر

مفهوم ماشینهای چند سطحی
مفاهیم ماشین مجازی

انضباط در معماری

ساختار سخت افزار / نرم افزار
الگوریتم ها و پیاده سازی آنها
انتشار زبان

تصویر بزرگ

هر دوی سخت افزار و نرم افزار مرکب از لایه های سلسله مراتبی هستند، با هر لایه سطح پائینتر جزئیاتی از دید سطح بالاتر مخفی می شوند. این اصل تجرید، روشی است که طراحان سخت افزار و طراحان نرم افزار از عهده پیچیدگی سیستم های کامپیوتری بر آمدند.
یک محیط کلیدی بین لایه های انتزاعی معماری مجموعه دستورالعمل است: فضای بین سخت افزار و نرم افزار سطح پائین . این محیط مجازی توان بسیاری در پیاده سازی برای دگرگونی هزینه و کارایی در اجرای یک نرم افزار یکسان است.


این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.


راهنمای خرید:

  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

اولین نفر باشید

نظر شما