پرسشنامه اعتماد به نفس مصرف کننده

پرسشنامه اعتماد به نفس مصرف کننده

پرسشنامه اعتماد به نفس مصرف کننده یک ابزار ارزیابی است که برای اندازه گیری سطح اعتماد به نفس و رضایت مشتریان در مورد محصولات یا خدمات استفاده می شود. این پرسشنامه می تواند به عنوان یک ابزار مفید برای بررسی نقاط قوت و ضعف محصولات و خدمات شما باشد.

یکی از مزایای استفاده از پرسشنامه اعتماد به نفس مصرف کننده این است که باعث می شود شما به دانسته های دقیقی در مورد نیازها و ترجیحات مشتریان خود دست پیدا کنید. با استفاده از این اطلاعات، می توانید به بهبود محصولات و خدمات خود بپردازید و در نتیجه، رضایت و اعتماد مشتریان خود را افزایش دهید.

پرسشنامه اعتماد به نفس مصرف کننده توسط Bearden، Hardesty و Rose در سال 2001 ساخته شده است از 31 گویه و 6 خرده مقیاس کسب اطلاعات (۵ سوال)، تهیه لیست ملاحظات (۵ سوال)، خروجی شخصی تصمیم گیری (۵ سوال)، خروجی اجتماعی تصمیم گیری (۵ سوال)، دانش ترغیب کردن (۶ سوال) و برخورد با بازار (۵ سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش اعتماد به نفس مصرف کننده بکار می رود.

تعریف مفهومی:
اعتماد به نفس حالتی است که فرد از خودش تصویری مثبت و واقعی می سازد (در برآیند کلی) و البته به توانایی های خودش (جزئی) اعتماد می کند و می داند که می تواند.

بهترین تعریفی که می توان برای اعتماد به نفس ارائه کرد این است که شما چقدر خودتان را دوست دارید. هر چه شما بیشتر خودتان را دوست داشته باشید، قبول داشته باشید و به عنوان فردی با ارزش و مهم به خودتان احترام بگذارید، به همان اندازه اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد. هر چه بیشتر احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید به همان اندازه شاد و مثبت خواهید بود.

تعریف عملیاتی:
در این پژوهش منظور از نمره استاندارد اعتماد به نفس مصرف کننده نمره اي است كه فرد به سوالات 31 ماده ای پرسشنامة Hardesty می دهد

روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد.معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (۰) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (۱+) به معنای پایائی کامل قرار می گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می شود.

مقصود از روایی یک آزمون یا پرسشنامه، آن خصیصه یا ویژگی ابزار گرد اوری اطلاعات است که مقولاتی را که برای آنها در نظر گرفته شده است تعیین کند.این پرسشنامه ترجمه شده از روی یک ابزار به زبان انگلیسی است که تا کنون در ایران اجرا نشده است و نیازمند اعتباریابی (سنجش روایی و پایایی است).اما نویسنده روایی این پرسشنامه را مطلوب گزارش کرده و پایایی آن را طبق آلفای کرونباخ مطلوب ذکر کرده است.

روایی و پایایی: دارد (خارجی)
تفسیر و شیوه نمره گذاری: دارد
نعریف مفهومی و عملیاتی: دارد
مولفه : دارد ( سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است)
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: 7
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 7

فرمت فایل: WORD