گزارش تخصصی تاثیر انگیزش و درگیر نمودن دانش آموزان در تثبیت یادگیری و تدریس

گزارش تخصصی تاثیر انگیزش و درگیر نمودن دانش آموزان در تثبیت یادگیری و تدریس

گزارش تخصصی تاثیر انگیزش و درگیر نمودن دانش آموزان در تثبیت یادگیری و تدریس

چکیده
گزارش حال حاضر، با هدف بررسی تاثیر انگیزش و درگیر نمودن دانش آموزان در تثبیت یادگیری و تدریس انجام شد. روش گزارش تحلیل محتوا بود. یافته ها نشان داد انگیزش با یادگیری ارتباط تنگاتنگی دارد و می تواند همانند یک نیرو در ایجاد یادگیری مؤثر باشد. در میان عوامل متعدد تأثیرگذار بر تثبیت یادگیری یادگیرندگان، انگیزش نقش برجسته ای را ایفا می نماید. بدون انگیزش، یادگیری ممکن نیست و جایی که یادگیری نباشد تدریسی وجود ندارد.

دانش آموزان با انگیزه به یادگیری اشتیاق داشته و سختکوش هستند. دانش آموزان در درس هایی موفقیت بیشتری کسب می کنند که نسبت به آن موضوعات انگیزش بیشتری دارند. در این راستا راهکارهای انگیزشی، مانند: تشویق های کلامی، ابراز علاقه به دانش آموزان، وادار کردن دانش آموزان به تفکر، به کارگیری از روش های تلفیقی در امر آموزش، ارتقاء احساس کامیابی، استفاده از خاصیت برانگیختگی مطالب و ارائه مطالب درسی به صورت معنادار و کاربردی توسط دبیران ارائه داده شد.
گزارش حاضر ضمن تعریفی از انگیزش، تاثیر آن را بر تثبیت یادگیری و تدریس بررسی می کند. و در آخر، راهکارها و پیشنهاداتی جهت افزایش انگیزش ارائه داده می شود.

تاثیر انگیزش در تثبیت یادگیری و تدریس

مقدمه
انگیزه سازه ای فرضی است که رفتار را قابل فهم و پیش بینی پذیر می کند و یک نیاز فطری رشد و روانشناختی است که به رفتار فرد جهت و نیرو می بخشد انگیزش عاملی بسیار مهم و یکی از شروط اساسی یادگیری الکترونیکی است. انگیزش با یادگیری ارتباط دارد مشکلات انگیزشی باعث می شود که دانش آموزان در حد توانایی، شایستگی خودشان عمل نکرده و پایین تر از حد انتظار کار کنند .

معلم خوب کسی نیست که بیشترین چیزها را یاد می دهد، بلکه آن کسی است که شوق آموختن و فهمیدن را در دانش آموزان ایجاد می کند انگیزش و یادگیری با یکدیگر ارتباط دارند، زیرا یادگیری فرآیند فعالی است که مستلزم کوشش عمدی وآگاهانه است.

حتی اگر دانش آموزی از توانایی بالایی برخوردار باشد، هنگام یادگیری توجه کافی نداشته باشد و از خود کوشش نشان ندهد قادر به یادگیری نخواهد بود . انگیزش میان همه عوامل مؤثر بر یادگیری، اهمیت بیشتری دارد تا آن جا که گفته شده است، سه عامل مهم در یادگیری عبارتند از:

الف- انگیزش ب- انگیزش ج- انگیزش.

سوال گزارش این است که: آیا انگیزش، از عوامل بسیار مهمی است که موجب تثبیت یادگیری و تدریس در دانش آموز می‌شود؟ چه رابطه ای بین انگیزش و تثبیت یادگیری وجود دارد؟

تثبیت یادگیری در دانش آموزان

فهرست
چکیده ۲
مقدمه ۳
بیان مساله ۴
اهمیت انگیزش ۵
تاثیر انگیزش در تثبیت یادگیری و تدریس ۷
روش شناسی تحقیق ۹
یافته های تحقیق ۹
بحث و نتیجه گیری ۱۱
پیشنهادات ۱۲
منابع ۱۳


این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

راهنمای خرید:

  • » لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • » همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • » ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • » در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.