تحقیق آلودگی محیط زیست (آب، هوا، خاک)

تحقیق آلودگی محیط زیست (آب، هوا، خاک)

آلودگی محیط زیست (آب، هوا، خاک) و عوامل آلوده کننده
آلودگی آب عبارتست از: وجودهرنوع ماده ای ازقبیل گازها، ذرات معلق، مواد شیمیایی یا بیولوژیکی در آب، به مدت، شدت و حالتی که تاثی رنا مطلوب بر سلامت موجودات زنده بگذارد و مانع از استفاده مطلوب ازآن گردد. تکنولوژی هایی برای مبارزه با منبع آلودگی با منبع مشخص آب وجود دارد که آلودگی را میتواند کنترل کرده و آنها را مورد پایش دقیق قرارداده و تنظیم کننده آن است.
آلودگی هوا به وجود هر ماده ای در هوا که میتواند برای انسان یا محیط او مضر باشد اطلاق می گردد. آلاینده ها ممکن است طبیعی و یا ساخته دست بشر باشند. ترکیبات آلوده کننده هوا به دو قسمت گازها و ذرات جامد تقسیم می شوند. انواع زیادی از آلاینده های هوا سپهر و وجود دارد که بخش انسانی آلودگی هوا در این شهر فراوان تر از همه بوده که به شدیدترین مشکلات آلودگی و بهداشتی منجر می شود. آلودگی هوا بر بسیاری از جنبه های محیط ما اثر می گذارد. تاثیر ناگوار بر منابع و مناظر، پوشش گیاهی خاک، کیفیت آب، ساختمان های طبیعی و مصنوعی و سلامت انسان ها از جمله آنهاست.
یکی دیگر از انواع آلودگی های محیط زیست، آلودگی های خاک است . خاک ها به عنوان پالاینده های طبیعت محسوب می شوند . علاوه بر اینکه تأمین کننده مواد غذایی هستند، خاصیت تصفیه کنندگی نیز دارد. خاک یکی از منابع مهم و ارزشمند طبیعت است. بدون داشتن خاک سالم حیات و زندگی روی زمین امکانپذیر نخواهد بود. خاک ها به عنوان پالاینده های طبیعت محسوب می شوند. علاوه بر اینکه تأمین کننده مواد غذایی هستند، خاصیت تصفیه کنندگی نیز دارد.

آلاینده های زیست محیطی چیست

تحقیق آلودگی محیط زیست

فهرست مطالب:
مقدمه
عوامل آلوده کننده آب
عوامل آلوده کننده آبهای سطحی
آلوده کننده‌های صنعتی
آلودگی آب وجوامع
تعریف WHO
آلودگی آب ها از نظر WHO
دو نوع آلودگی برای آب ها
آلوده شدن رودخانه ها در ایالات متحده
پاکسازی مواد نفتی
تصفیه فاضلاب
وضعیت قانونی
آلودگی هوا
منابع انتشار آلاینده های هوا
آلاینده ها ی هوا
در مواقع آلودگی هوا چه باید کرد؟
آلودگی های خاک
فلزات سنگین در خاک
مواد نفتی و مشتقات آنها
خلاصه مطالب
منابع

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 15

فرمت فایل: WORD