پرسشنامه اخلاق تحصیلی گل پرور ۱۳۸۹

پرسشنامه اخلاق تحصیلی گل پرور ۱۳۸۹

دانلود پرسشنامه استاندارد اخلاق تحصیلی گل پرور ۱۳۸۹

معرفی پرسشنامه

تعریف مفهومی اخلاق تحصیلی:
اخلاق تحصیلی به رعایت استانداردهای اخلاقی از جمله تکیه بر تلاش های شخصی نه دسترنج دیگران، دوری از تنبلی و توسط به شیوه های غیر اخلاقی در پشت سرگذاشتن تکالیف و امتحانات اطلاق می شود (گل پرور، ۱۳۸۹). اخلاق تحصیلی عبارت است از اصول اخلاقی که به واسطه آن فرد ارزش هایی از جمله اجتناب از تقلب، سرقت ادبی، رعایت و پایبندی به استانداردهای اخلاقی، صداقت و رقت در پژوهش و نشر در امور تحصیلی- علمی سرلوحه کار خود قرار می دهد (رامسدن ، ۲۰۱۲).

تعریف عملیاتی رفتارهای تحصیلی:
نمره ای است که بر اساس پرسشنامه اخلاق تحصیلی گل پرور (۱۳۸۹) بدست می آید.

پرسشنامه اخلاق تحصیلی:
پرسشنامه اخلاق تحصیلی پرسشنامه ای است که توسط گل پرور (۱۳۸۹) توسعه داده شده است. این پرسشنامه دارای ۸ سوال است که بر اساس مقیاس هفت درجه ای لیکرت (۱=کاملا مخالفم تا ۷= کاملا موافقم) تنظیم شده است. هشت سوال این پرسشنامه رعایت استاندارد های اخلاقی نظیر تکیه بر تلاش های شخصی نه دسترنج دیگران و دوری از تنبلی و توسط به شیوه های غیر اخلاقی در پشت سر گذاشتن تکالیف و امتحانات را مورد سنجش قرار می دهد. پایایی باز آزمایی با استفاده از ۳۰ دانشجو و به فاصله دو هفته برای این پرسشنامه برابر با ۶۴/۰ و آلفای کرونباخ برابر با ۶۰/۰ به دست آمد (گل پرور، ۱۳۸۹). یک نمونه از سوالات این پرسشنامه به این شرح است: “اشکالی ندارد که آدم کار خوب دیگران را به جای کار ضعیف خود برای ارزیابی به استادان (معلمان) تحویل دهد. خاکسار (۱۳۸۹) پایایی این مقیاس را با استفاده از روش آلفای کرونباخ برابر با ۷۰/۰ گزارش کردند.

در پژوهش (داخل فایل) به منظور تعیین روایی سازه این مقیاس از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که مدل یک عاملی این مقیاس از برازش مناسبی برخوردار است و همه سوالات دارای بار عاملی بالایی بر روی تک عامل پرسشنامه هستند.

نمره گذاری : دارد
تعداد سوالات : ۸
فرمت فایل : ورد آفیس WORD
فایل PDF : دارد
تعداد صفحات : ۴
منابع : دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 4

فرمت فایل: WORD