پرسشنامه اضطراب اجتماعی نوجوانان پاکلک (۲۰۰۴)

پرسشنامه اضطراب اجتماعی نوجوانان پاکلک (۲۰۰۴)

اضطراب اجتماعی نوجوانان پاکلک

پرسشنامه استاندارد اضطراب اجتماعی نوجوانان توسط پاکلک ۲۰۰۴ ساخته شده است. این پرسشنامه دارای ۲۸ گویه است که نگرانی ها، ترس ها و رفتارهای اجتنابی نوجوانان را در موقعیت های اجتماعی مختلف مثل تعامل با دوستان و در مدرسه اندازه گیری می کند. این پرسشنامه شامل دو زیر مقیاس درک و ترس از ارزیابی منفی و تنش و بازداری در برخورد اجتماعی است. پاسخ دهنده وضعیت خود را در هر سوال در یک طیف پنج درجه ای می سنجد.
اضطراب اجتماعی : در تعاملات واقعی یا فرضی، اضطراب اجتماعی مشتمل است بر احساسات مبتنی بر ادراک فرد از ارزیابی منفی، آشفتگی هیجانی و رفتار اجتنابی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

روایی ابزار جمع آوری داده ها
اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). روایی پرسشنامه اضطراب اجتماعی توسط اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.

پایایی ابزارهای جمع آوری داده ها
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد( سرمد و همکاران،۱۳۹۰). پایایی پرسشنامه اضطراب اجتماعی از روش آلفای کرونباخ بالای ۷۰ صدم به دست آمده است.

روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری: دارد
مولفه: دارد
مقاله بیس: فارسی و انگلیسی
نوع فایل: ورد آفیس word
تعداد صفحات: ۴
منبع: دارد

پرسشنامه کاملا استاندارد است

این فایل با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. فایل به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.

تعداد صفحات: 4

فرمت فایل: WORD